نخستین کارخانه بازیافت زباله یاسوج به بهره برداری می‌رسد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۴:۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۳۰۶۷
نخستین کارخانه بازیافت زباله یاسوج به بهره برداری می‌رسد
شهردار یاسوج گفت: طرح بزرگ زیرساختی کارخانه بازیافت زباله این شهر در هفته نخست خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛نستهن مقدم با بیان اینکه ساخت سوله و زیرساخت‌های اداری نیز در حال تکمیل است اظهار کرد: همه مراحل ساخت و نصب قطعات کارخانه که از جدیدترین وبروزترین کارخانه‌های کشور بوده به اتمام رسیده است.

مقدم اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و جذب سرمایه گذار راه اندازی خط تفکیک و بازیافت پسماند شهری، این کارخانه نیز در مرحله نهایی است.

وی با بیان اینکه این کارخانه یک نیاز مهم برای سلامت شهروندان است ادامه داد: همه امکانات زیرساختی لازم آن شامل آب، برق، گاز و جاده آسفالت نیز اجرا شده است.

شهردار یاسوج به مزایایی این کارخانه اشاره کرد و گفت: پیشگیری از پراکنده شدن زباله ها، کاهش حجم زباله‌ها با بازیافت کردن و جلوگیری از نفوذ شیرابه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی از مزایای ایجاد کارخانه بازیافت زباله است.

مقدم زباله تولیدی در شهر یاسوج را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن در روز اعلام کرد و افزود: ساخت کارخانه بازیافت زباله به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی شهر یاسوج کی از نیارهای مهم مردم این شهر بوده که بعد از چند دهه به سرانجام رسیده است.

 

نظر شما