شغل معلمی بسیار شریف، ارزشمند و در راستای تعلیم و تربیت و تعالی آحاد مختلف جامعه است / معلمان در تمام مراحل زندگی افراد حضور مستمر و تاثیرگذاری دارند

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۴۳۶۷
شغل معلمی بسیار شریف، ارزشمند و در راستای تعلیم و تربیت و تعالی آحاد مختلف جامعه است / معلمان در تمام مراحل زندگی افراد حضور مستمر و تاثیرگذاری دارند
فرمانده انتظامی استان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان، گفت:نقش معلمان عزیز جامعه‌ ما در رشد و شکوفایی استعدادها و ذهن های درخشان جوانان بسیار تاثیرگذار و موثر است. شغل معلمی بسیار شریف، ارزشمند و در راستای تعلیم و تربیت و تعالی آحاد مختلف جامعه است و معلمان در تمام مراحل زندگی افراد حضور مستمر و تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی استان، به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار و ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: نقش معلمان عزیز جامعه‌ ما در رشد و شکوفایی استعدادها و ذهن های درخشان جوانان بسیار تاثیرگذار و موثر است.

 وی افزود: شاید مهمترین نهاد تاثیر گذار بر شخصیت و آینده افراد جامعه بعد از خانواده نهاد آموزش و پرورش باشد و حتی شاید تاثیر نهاد آموزش و پرورش خیلی از جاها از خانواده هم پر رنگ تر و اثر بخش تر باشد، لذا برای مجموعه آموزش و پرورش توفیق است که آنها هم میتوانند منشاء خیلی از آثار و برکات برای مملکت باشد.

مصطفایی با اشاره به این سخن نبی مکرم اسلام ( ص) که فرمود: معلمی شغل انبیا است، بیان داشت: شغل معلمی بسیار شریف، ارزشمند و در راستای تعلیم و تربیت و تعالی آحاد مختلف جامعه است و در واقع فقط این هفته و روز مخصوص معلمان نیست، بلکه همه هفته ها و روزها متعلق به معلمان است چرا که معلمان در تمام مراحل زندگی افراد حضور مستمر و تاثیرگذاری دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: این ایام یادآور شهادت دکتر مطهری (ره) است که در سال ۵۸ به صورت ناجوانمردانه به ترور رسید و به حق باید از ایشان به عنوان اسوه و الگو برای جامعه معلمان و اساتید یاد کنیم.

مصطفایی با اشاره به اینکه همه ما باید تلاش کنیم که در ابعاد مختلف جامعه شان و منزلت جامعه فرهنگیان در عالی ترین شکل خود حفظ شود، خاطرنشان کرد: جایگاه معلمان جایگاه ارزشمندی است و تمامی افراد جامعه  منزلت و جایگاه آنها را می دانند و ضمن آرزوی سلامتی، بهروزی و توفیق روز افزون برای معلمان، امیدواریم که انشالله خداوند کمک کند که این قشر زحمت کش بتوانند بیش از گذشته در راستای اعتلا فرهنگ و آموزش دانش‌آموزان این مملکت اثر گذار باشند و جوانان خوبی تحویل این مملکت بدهند.

هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده انتظامی استان، اظهار داشت: نیروی انتظامی شبانه روز برای استقرار امنیت و آرامش در سطح جامعه زحمت می کشد و الحمد الله با مدیریت خوب و راهبردی فرمانده انتظامی استان و تلاش ها و زحمت های مجموعه نیروی انتظامی، استان ما در زمره استان‌های خوب کشور در زمینه امنیت و آرامش است.

وی با اشاره به اینکه بحث امنیت یک موضوع حاکمیتی است و حاکمیت مسئولیت دارد که امنیت را در جامعه استقرار دهد، گفت: آموزش و پرورش هم یک موضوع حاکمیتی است و امروز هیچ دانش آموز واجب التعلیم و لازم التعلیمی نباید از آموزش جا بماند.

زارع پور در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با تلاش های مجدانه جامعه فرهنگی استان، علیرغم کمبود زیرساخت ها، استان ما در زمینه پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی، که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان آموزش و پرورش است، الحمد الله از میانگین کشوری بالاتر است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به اینکه ما افتخارمان بر این است که نبی مکرم اسلام می فرمایند: من برای معلمی مبعوث شدم و رسالت همه انبیای الهی اصلاح جامعه و تربیت و تحول انسان ها بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند عنایت بفرماید که ما بتوانیم به وظیفه و رسالت خویش که رشد و تربیت دینی و رساندن نسل جوان و نوجوان به مراتبی از حیات طیبه است، به درستی عمل نماییم.

گفتنی است در پایان این دیدار توسط فرماندهی انتظامی استان، به پاس گرامیداشت هفته معلم از مدیر کل آموزش و پرورش استان با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز