بیش از ۳۲هزار نفر از جمعیت گچساران آزمایش کرونا داده اند /کاهش آمار مبتلایان به کرونا در یک هفته اخیر/برخورد قانونی با تجمعات انتخاباتی

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۴:۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۷۱۶۲
بیش از ۳۲هزار نفر از جمعیت گچساران آزمایش کرونا داده اند /کاهش آمار مبتلایان به کرونا در یک هفته اخیر/برخورد قانونی با تجمعات انتخاباتی
فرماندار گچساران گفت: ۳۲ هزارو ۸۸۳ نفر از جمعیت گچساران معادل ۲۶.۵ درصد جمعیت این شهرستان از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون آزمایش کرونا داده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علیرضا اتابک در جلسه ستاد کرونا گچساران افزود: ۳۲ هزارو ۸۸۳ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی بیش از ۲۷ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

وی بیان کرد: ۹ هزارو ۳۰ نفر از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون مثبت بوده است.

اتابک اظهار داشت: تاکنون بیش از هشت هزارو ۶۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

فرماندار گچساران افزود: ۱۲۱ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند که شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران ۱.۳۳ درصد است.

اتابک اظهار داشت:هم اکنون ۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

وی افزود:  در حال حاضر به غیر از مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها، ۸۴۹ نفر هم در قرنطینه خانگی هستند.

فرماندار گچساران  با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای جلوگیری از مرگ و میر است گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی و بهداشت فردی می توان از مبتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

اتابک ابراز کرد: شهرستان گچساران از پیک چهارم کرونا خوشبختانه به خوبی عبور کرد وهم اکنون شاهد روند نزولی آمار کرونا در شهرستان می باشیم.

وی عنوان کرد: نوع جدید ویروس جهش یافته کرونا در استان های همجوار مانند خوزستان و بوشهر مشاهده شده و هیچ گونه ایمنی در برابر این بیماری وجود ندارد.

اتابک تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی از سوی بازاریان بیش از پیش رعایت شود چرا که تعطیلی بازار در چند هفته گذشته ۷۰ درصد در کاهش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان تاثیر گذار بوده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه تعطیلی بازار از تردد غیر ضروری و تجمعات جلوگیری می کند گفت: آمار مبتلایان به کرونا  یک هفته اخیر در این شهرستان کاهش یافته است.

اتابک ادامه داد: هم اکنون مشاغل سطح سه و چهار در این شهرستان تعطیل هستند  و مشاغل گروه یک و ۲ در حال فعالیت هستند  و روستاهای این شهرستان بطور شبانه روزی برای جلوگیری از ویروس کرونا کنترل می شوند.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: برگزاری هر گونه تجمعات انتخاباتی قبل از موعد ممنوع می باشد و با برگزار کنندگان  مجالس انتخاباتی برخورد قانونی و  برای آنها پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.

 اتابک عنوان کرد: برگزاری برنامه ها و اردوهای جهادی باید با مجوز ستاد کرونا باشد.

 

نظر شما