افزایش ۷۱ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۹:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۷۹۸۵
افزایش ۷۱ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های کهگیلویه و بویراحمد
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد میزان جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی این استان افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛الیاس تاج الدینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اینک ۱۴۳ واحد مرغداری گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

وی افزود: ۱۰۲ واحد از این تعداد مرغداری گوشتی کهگیلویه و بویراحمد فعال یا نیمه فعال بوده و ۴۱ واحد نیز راکد یا تعطیل است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ابتدای امسال تاکنون میزان جوجه ریزی در مرغداری‌ های گوشتی این استان ۶۱۵ هزار قطعه بوده است. 

تاج الدینی عنوان کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۱۶ هزار قطعه بوده که رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد. 

وی ابراز داشت: سال گذشته میزان تولید مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ هزار و ۸۱۸ تُن بوده در حالی که نیاز مردم این استان ۱۸ هزار و ۶۰۰ تُن است و حدود سه هزار و ۸۰۰ تُن کمبود گوشت مرغ در استان وجود دارد. 

تاج الدینی گفت: هیچ مشکلی در زمینه صدور مجوز برای راه اندازی مرغداری گوشتی جدید در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد. 

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به متقاضیان راه اندازی مرغداری گوشتی جدید در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اعطای مجوز ساخت تسهیلات نیز پرداخت می‌ کند. 

تاج الدینی افزود: چنانچه ۲۵ مرغداری گوشتی جدید در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شود مشکل کمبود گوشت مرغ در این استان برطرف خواهد شد.  

 

نظر شما