آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۹:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۸۳۶۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 635 نفر خبر داد و گفت:متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته 3 بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 385 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 178 بیمار کرونایی قطعی بوده و 24 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 43504 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی اذعان داشت: از 586 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج  حدود ٣٥ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و دنا و از 275 نمونه رپید تست، 16 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان کهگیلویه، گچساران و بویراحمد می باشند.

 وی اضافه کرد: در هر مقطعی که مردم در رعایت شیوه نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا به خوبی عمل کردند، نتیجه آن آمار مبتلایان و بیماران فوتی کاهش یافت ، لذا مشارکت مردم مهم ترین اصل در کنترل  کرونا بوده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: ما در شرایطی قرار داریم که باید فرهنگ‌ رفت و آمد، دید و بازدید و خرید را تغییر دهیم و برای سلامت خود و دیگران استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و شست و شوی دست ها را مد نظر قرار دهیم. شاید مهم ترین راه مبتلا شدن به این ویروس حضور در تجمعات و دورهمی ها باشد لذا لزوم پرهیز از حضور در تجمعات لازم است .

 

نظر شما