استان در مرحله خوف و رجا کرونایی است/ محدودیت ترددها شامل همه رنگ بندی ها می شود/رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری نماز عید سعید فطر

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۲۱:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۸۳۸۱
استان در مرحله خوف و رجا کرونایی است/ محدودیت ترددها شامل همه رنگ بندی ها می شود/رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری نماز عید سعید فطر
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:استان در مرحله خوف و رجا کرونا است و به روند کاهشی که خیلی چشمگیر نیست نباید دل بست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در نشست استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا  با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: با تدبیری که ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا داشته اند تاکید بر این بوده تا گروه های شغلی ۲ فعال شوند تا گشایشی صورت گیرد.

 کلانتری تاکید کرد: در این شرایط نباید غافل شد و با ساده انگاری و عادی انگاری دوباره این وضعیت خطری و شکننده به حالت قبلی برگردد.

استاندار گفت: تلاش کنیم تا شهرهای با وضعیت قرمز – نارنجی و  زرد به سمت شرایط بهتری برگردند تا محدودیت ها کاهش یابد و شرایط برای فعالیت دیگر گروه ها مهیا شود.

وی تاکید کرد: چنانچه واحدی به شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی به خوبی عمل نکند قطعا برای مدت سه هفته تعطیل خواهد شد.

کلانتری یادآور شد: روند نزولی شیب کرونا کند و بستری بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان یعنی شرایط شکننده است.

استاندار با بیان اینکه، خواسته و مطلوب ما رسیدن به شرایط میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد است گفت: هم اکنون میانگین رعایت پروتکل ها در استان ۸۴ درصد است. 

استاندار به منع ترددها بین استانی و شهرستانی با میزان جرایم مختلف با توجه به رنگ بندی ها اشاره کرد و گفت: باید دقت شود تا به شرایط نامناسب وضعیت نامطلوب برنگردیم.

وی افزود:از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درخواست کرده ایم تا در استان تا بعد از انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال هرگونه ورود به استان ممنوع اعلام شود.

کلانتری تصریح کرد: به خاطر تعطیلات عید سعید فطر از امروز ترددهای بین استانی و شهرستانی ممنوع اعلام شده است و مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در این استان همزمان با سراسر کشور نیز اعمال می شود.

استاندار یادآور شد: محدودیت ترددها شامل همه رنگ بندی ها می شود.

استاندار به رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان برای برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرها تاکید کرد.

کلانتری با تاکید بر اینکه، خط قرمز ما رعایت شیوه نامه های بهداشتی است گفت: اگر قرار است فعالیتی قانونی و طبق مجوز ستاد ملی کرونا ادامه یابد، باید پایبند به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به کنترل و نظارت بیشتر بر هرگونه مراسمات در استان تاکید کرد.

کلانتری گفت:همه دستگاه های اجرایی به جد پایبند به اجرای کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی باشند و در این خصوص پیش قدم باشند.

وی از تلاشهای شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم استان تقدیر کرد.

 

نظر شما