بیماران سرطانی سرگردان از نبود امکانات در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۱۱:۳۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۸۷۳۶
بیماران سرطانی سرگردان از نبود امکانات در کهگیلویه و بویراحمد
این استان با جمعیتی نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر و ۶ هزار بیمار سرطانی فاقد بخش پرتو درمانی یا همان رادیوتراپی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این استان تنها یک بخش شیمی درمانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج برای خدمات‌دهی به بیماران فعال است.

سید سینا سعیدی با بیان اینکه یک مرکز جوابگوی این تعداد بیمار سرطانی نیست افزود: هزینه‌ بالای درمان بیماران خاص و سرطان بسیار بالا است و بادرنظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم استان گروه عمده‌ای از آنها در تامین هزینه‌هایشان با چالشی جدی روبرو هستند.

سعیدی با اشاره به ضرورت وجود بخش پرتو درمانی برای خدمات‌دهی مناسب به بیماران خاص و شیمیایی در استان بیان کرد: تمامی بیماران برای دریافت خدمات مجبور به سفر به استان‌های همجوار یا حتی بعضا تهران هستند که این روند بار مالی بالایی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگرچه داروهای دولتی برای این گروه از بیماران از طریق داروخانه امام‌جعفر صادق واقع در کلینیک شهید مفتح یاسوج ارایه می‌شود اما نبود مرکز پرتو درمانی برای آن گروه از بیماران که نیازمند دریافت خدمات پرتودرمانی هستند مشکل ساز است.

وی ادامه داد: در بیمارستان شهید رجایی یاسوج دفتر نهاد خیریه مستقر است و در صورت نیاز به بیماران خاص تا حد امکان کمک می‌شود اما این کمک ها جوابگوی هزینه های بالای این بیماران نیست.

از آنجایی‌که ماهانه بیش از پنجاه بیمار سرطانی استان کهگیلویه و بویراحمد برای طی مراحل درمانی مجبورند به استان‌های همجوار سفر کنند، مسئولان باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

نظر شما
پرونده ویژه