دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی آپ در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۵۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۰۵۸۲
دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی آپ در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پلیس فتا از شناسایی و دستگیری فردی که با برنامه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان می نمود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سرهنگ روح الله شهبازی پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:در پی شکایت جمعی از شهروندان که با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با رسید ساز جعلی از آنها کلاهبرداری شده است،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید کالا نموده و سپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه میشوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

 شهبازی پور تصریح کرد: برابر اظهارات شکات و بررسی های به عمل آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان نموده که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد.

وی هشدار داد: فروشندگان می بایست سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

 فروشندگان دقت داشته باشند که پیامک ارسالی حتماً از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

نظر شما