پیگیری‌های روشنفکر جواب داد/ انعقاد تفاهمنامه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه شهرک‌های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۹:۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۱۳۰۹
پیگیری‌های روشنفکر جواب داد/ انعقاد تفاهمنامه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه شهرک‌های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های بسیار بالا در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، آب، نفت، گیاهان دارویی و منابع انسانی بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در محرومیت شدید در برخی از شاخص‌ها به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛نبود صنایع تبدیلی مناسب و بی‌مهری به سرمایه‌های موجود در استان، عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای رونق تولید و اشتغال به دلیل بروکراسی پیچیده اداری و سیاسی‌کاری مدیران، باعث شده تا چرخ صنعت در این استان لنگ بزند و شهرک‌های صنعتی که قرار بود این روزها و در این وانفسای فشارهای اقتصادی، نفس تولید را تازه کند، در سکوت به سر می‌برند و خاک ماتم سوءمدیریت بر چهره خود ریخته‌اند.

به گفته نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، اگر منابع استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت صحیح مدیریت شود، این استان می‌تواند به توسعه دیگر استان‌های همجوار نیز کمک کند و همیشه لنگ اعتبارات قطره‌چکانی برای اتمام پروژه‌های عمرانی نباشد.

مهدی روشنفکر در دیدار با علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد تار عنکبوت گرفته‌اند، افزود: برگشت واحد‌های نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان نیازمند تزریق اعتبارات و چاره‌اندیشی است.

وی خواستار اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرک صنعتی سقاوه و اختصاص هشت میلیارد تومان برای احداث واحد‌های کارگاهی در یاسوج، گچساران و دهدشت شد.

علی رسولیان نیز وعده تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه و ایجاد واحد‌های کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد را داد و خواستار رسیدگی دقیق این موضوع شد.

حال در سفر علی رسولیان و هیأت همراه به استان کهگیلویه و بویراحمد تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه زیرساخت‌های شهرک و نواحی صنعتی استان، بین معاونت وزارت صمت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.

در این تفاهم نامه مقرر شده اعتباری به میزان ۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و ۵۰ میلیارد تومان نیز از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان در اختصاص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز