آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۲۰:۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۲۴۵۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱خرداد ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید 19 استان به 660 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته پنج بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 251 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 116 نفر مبتلای قطعی و 24 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 46097 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 423 نمونه  PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 34 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی و از 131 نمونه رپید تست 8 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بویراحمد بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسمات عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

دکتر یزدان‌پناه با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز