روحیه جوانمردی را در جامعه باید نشر دهیم/ورزش باید به تقویت روحیه جوانمردی در جامعه کمک کند/ورزش یک نسخه درمانی، سالم سازی و پیشگیری از امراض محسوب می شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۵:۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۲۹۱۱
روحیه جوانمردی را در جامعه باید نشر دهیم/ورزش باید به تقویت روحیه جوانمردی در جامعه کمک کند/ورزش یک نسخه درمانی، سالم سازی و پیشگیری از امراض محسوب می شود
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزش باستانی از فرهنگ خوب گذشته حفاظت و روحیه جوانمردی را در جامعه احیا می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آیت الله سید نصیر حسینی امروز در دیدار اعضای هیئت ورزش های زورخانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: نفس ورزش از ضرورت های زندگی هر انسان به ویژه در دنیای امروزی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ورزش برای حفاظت از سلامت جسم، روح و روان و کاهش هزینه های درمانی است، گفت: ورزش یک نسخه درمانی، سالم سازی و پیشگیری از امراض محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع تغذیه و بیماری های مختلف که بستر بیماری و مرگ را فراهم می کند، ورزش می تواند به عنوان یکی از راه های موثر برای جلوگیری از هزینه های درمان مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی ورزش باستانی را ارزشمند دانست و یادآور شد: ورزش های باستانی علاوه بر اینکه فرهنگ گذشتگان را منتقل می کنند، نشاط و شادابی را به جامعه هدیه می دهند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ورزش باستانی از فرهنگ خوب گذشته حفاظت و روحیه جوانمردی را در جامعه احیا می کند، افزود: جامعه به روحیه جوانمردی که امروز دشمنان به دنبال گرفتن آن از جوامع هستند، نیاز دارد.

وی تاکید کرد: کسانی که روحیه جوانمردی داشته و آن را حفظ می کنند، عزت و استقلال خود را از دست نمی دهند.

آیت الله حسینی اظهار کرد: خاصیت استکبار به این است که مردم را سبک مغز و سبک عقل به بار می آورد تا مردم روحیه آزاد اندیشی نداشته باشند و بتوانند بر آنها حکومت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ورزش باستانی روحیه و فرهنگ اصیل که حریت و جوانمردی است را به انسان القا می کند، گفت: در گذشته جوانمردان در مقابل ظالمان ایستادگی کرده و طرفدار مظلومان بودند و امروز باید فرهنگ، باور، معنویت و روحیه جوانمردی در افراد ایجاد شود.

وی ورزش باستانی را الهام بخش اخلاق جوانمردی دانست که باید در جامعه امروز تقویت شود و ادامه داد: در همه ورزش ها باید حریت و آزادگی به جوانان منتقل شود تا شاهد برچیده شدن بساط استکبار و ستمگران باشیم.

ایت الله حسینی ضمن تاکید بر فراهم کردن بسترها برای گرایش بیشتر افراد به ورزش، گفت: اگر بستر ورزش در جامعه فراهم نباشد، افراد جامعه به ویژه جوانان به سمت دیگری خواهند رفت.

 

نظر شما