مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۰:۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۳۲۳۱
مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران
فرماندار گچساران گفت: آتش سوزی ارتفاعات کوه دیل که از عصر روز پنج‌شنبه آغاز شده بعد ساعاتی پیش با تلاش نیروهای امدادی مهار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علیرضا اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران خبر داد.

وی اظهار کرد: آتش سوزی ارتفاعات کوه دیل که از عصر روز پنج‌شنبه آغاز شده بعد ساعاتی پیش با تلاش نیروهای امدادی  مهار شد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه هم اکنون منطقه توسط نیروها در حال پایش است، گفت: این آتش سوزی پس از 80 ساعت تلاش طاقت‌فرسا مهار شد.

اتابک ادامه داد:  بیش از 200 نفر نیروی امدادی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده دیل ،مشغول خاموش کردن آتش بودند.

فرماندار گچساران بیان کرد:  نیروهای امدادی از شهرستان‌های همجوار  از جمله بهبهان، دهدشت، باشت ، یاسوج  و  ستاد بحران استان برای مهار آتش در کنار نیروهای امدادی حضور دارند.

وی اذعان کرد: همچنین 2  فروند بالگرد با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  و اکتشافات لرزه نگاری برای اطفای حریق کوه دیل به این منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه تا کنون در چند مرحله آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه دیل کنترل  شده است، گفت: وزش باد، گرمای شدید، صخره‌ای بودن  منطقه موجب شده که مهار آتش در این منطقه به کندی صورت گیرد.

فرماندار گچساران اذعان کرد: وزش باد کار مهار آتش  را در این منطقه سخت کرده بود.

اتابک با بیان اینکه علت  این گونه آتش سوزی‌ها دقیق مشخص نیست و پس از بررسی عمدی یا سهوی بودن آن مشخص می‌شود، عنوان کرد: عامل بسیاری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها انسانی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر خسارت وارده ناشی از آتش سوزی در مراتع و جنگلهای گچساران مشخص نیست و  پس از ارزیابی منطقه توسط کارشناسان  مشخص خواهد شد.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی خسارات زیادی به پوشش جنگلی این منطقه وارد شده است

اتابک افزود: امسال پیش از این پنج فقره آتش سوزی در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز