استاندار:

تبلیغات کاندیدا با توجه به شیوع کرونا به صورت غیر تجمعی و عمدتا رسانه ای انجام شود / افزایش ۲۰ درصدی صندوق های رای در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۰:۳۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۴۳۴۶
تبلیغات کاندیدا با توجه به شیوع کرونا به صورت غیر تجمعی و عمدتا رسانه ای انجام شود / افزایش ۲۰ درصدی صندوق های رای در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:همه مردم و کاندیداها وضعیت شکننده شیوع کرونا را می بینند لذا برای جلوگیری از ورود به پیک های جدید شیوع ، باید تبلیغات به صورت غیر تجمعی و عمدتا رسانه ای انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده صبح بخیر ایران از شبکه 1 سیما اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از شجاع ترین و دلیرترین مردمان هستند و همواره در مبارزه با ظلم پیش قدم بوده اند .

وی افزود: این استان همواره در زمان رژیم ستم شاهی مورد ظلم واقع بودند اما آن ها دست مبارزه با این رژیم برنداشتند تا جایی که در همان دوران دو بار مورد حملات جنگده های رژیم قرار گرفتند که در سال 73 مقام معظم رهبری در همان نقاط مورد بمباران حضور یافتند .

کلانتری گفت: علیرغم محرومیت تاریخی کهگیلویه و بویراحمد اما این استان دارای 90 درصد پوشش مرتعی و جنگلی است ضمن اینکه 20 تولید درصد نفت کشور در این استان است .

استاندار ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های زیادی در بخش های گردشگری ، کشاورزی ، توسعه گیاهان دارویی و صنعت  دارد که تلاش های زیادی برای بهره برداری از این پتانسیل ها داشته ایم و انشاالله در آینده هم برای بره گیری از آن ها و کمک به توسعه استان استفاده شود. 

وی با اشاره به بالا بودن هزینه کار در کهگیلویه وبویراحمد به دلیل توپوگرافی منطقه که عمدتا کوهستانی است ، اظهار داشت: همه دولت های پس از انقلاب در این استان کار کرده اند البته در این دولت کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته است .

کلانتری در ادامه گفت: 96 درصد مردم این استان قوم لر و 4 تا 5 درصد هم ترک قشقایی هستند که البته این دوقوم  در هم  تنیده و با هم عجین و یکی شده اند .

وی افزود: مهمان نوازی لرهای کهگیلویه و بویراحمد ، شجاعت و جوانمردی زبان زد است البته تعصبات قومی و قبیله ای هم وجود دارد که خوبی های خود را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: این استان با 6 استان ، فارس ، خوزستان ، بوشهر ، اصفهان ، چهار محال و بختیاری و از طریق اقلید با استان یزد ارتباطات گسترده ای دارد. 

وی افزود : وضعیت آب و هوایی استان تشکیل شده از دو منطقه سردسیری و گرمسیری است به گونه ای که اکنون هوای مناطق گرمسیری کهگیلویه ، بهمئی ، چرام ، لنده ، باشت و گچساران همانند خوزستان به شدت گرم است و در کنار ان مناطق بویراحمد ، دنا و مارگون به شدت سردسیری است و هم اکنون کوه های دنا پوشیده از برف است.

 کلانتری با برشمردن دیگر ویژه های گردشگری استان گفت : بسیار ما متاسفیم که نمی توانیم مردم دیگر مناطق ایران را به دلیل وضعیت شیوع کونا برای سفر به این استان دعوت کنیم اما پس از پایان این بیماری از همه دعوت می کنیم که حتما از این استان چهار فصل به معنای وافعی دیدن کنند. 

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: علیرغم تلاش های پس از انقلاب اما استان هنوز به شدت نیازمند کار است چرا که کهگیلویه و بویراحمد از زمان قدیم در محرومیت مطلق بوده است.

وی افزود :برخی استان ها زیر ساخت ها را از قبل داشته اند و الان سراغ پروژه های تکمیلی و اشتغالزا می روند اما استان ما باید هم بر روی زیر ساخت ها کار کنند و هم پروژه های تکمیلی را پیگیری کنند که نیازمند توجه بسیار جدی مسئولین ملی است.

کلانتری گفت: در این استان کارهای زیادی شده است به عنوان مثال در حوزه مسکن در این چند سال 2 و نیم برابر 35 سال گذشته کار شده است.

مسکن مهر 39 درصد قبلا کار شده بود که 61 درصد در این دولت کار و تکمیل شده است . ضمن اینکه در حوزه مسکن روستایی اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفته است.

استاندار افزود: در حوزه راه روستای ، حوزه های درون شهری ، برون شهری ، راه های مواصلاتی از جمله تا سال 99 فقط 50 کیلومتر بزرگراه داشته ایم که هم اکنون به 250 کیلومتر یعنی 5 برابر دره های قبل انجام شده است. در همین حوزه راه ها جاده پاتاوه به دهدشت در 2 سال اخیر 40 درصد پیشرفت داشته است. 

وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در شهرستان دنا ، ادامه داد: برای اولین بار پس ار 72 ساعت دولت پس از وقوع زلزله شهرستان دنا مصوبه داشت و ما مصمم هستیم که مناطق زلزله زده را تا نیمه سال بازسازی کنیم .

کلانتری افزود: از جمله اقدامات بسیار با ارزش در این استان در حوزه درمان بوده است به گونه ای که همه شهرستان های ما اکنون در حال احداث زیرساخت های مهم است ضمن اینکه در این دولت تعداد تخت های بیمارستانی 2 و نیم برابر شده است. 

استاندار گفت: بیمارستان نرگسی گچساران تکمیل و به زودی بهره برداری خواهد شد . بیمارستان بهمئی تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید ، بیمارستان های چرام ، لنده و دنا در حال کار است و تلاش می شود تا پایات دولت پیشرفت قابل قبولی داشته باشند . بیمارستان 100 تختی در کنار بیمارستان امام خمینی در دهدشت به عنوان فاز دوم در حال احداث است.

وی ادامه داد: در صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی  37 هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان برآورد شده است که 15 هزار میلیارد آن هم اکنون جذب و عملیاتی است و مابقی هم در ادامه جذب خواهد شد.

کلانتری گفت: در سد سازی اقدامات بسیار چشمگیری صورت گرفته است از جمله سد چم شیر که در مراحل پایانی است ، سرعت در اجرای سد تنگ سرخ ، اقدامات بسیار جدی در اجرایی شدن سد آبریز ، سد سقاوه در دستور کار قرار گرفته است و همچنین پروژه آبرسانی به دهدشت غربی ، شبکه های آبرسانی کشاورزی ، فاضلاب شهری که همه اعتبارات بسیار خوبی گرفته اند.

استاندار ادامه داد: در حوزه برق اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته که هم اکنون همه روستاهای بالای 20 خانوار دارای برق هستند . در حوزه گاز رسانی نیمه اول سال 1400 کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان سبز معرفی خواهد شد یعنی تا مدت اعلام شده همه روستاهای استان به شبکه گازرسانی متصل خواهند شد.

وی افزود: تا پایان دولت در بحث پوشش اینترنت همه استان های بالای 20 خانوار استان از پوشش مناسب اینترنت برخوردار خواهد بود.

کلانتری به موضوع اعتبارات اشاره کرد و گفت: در خصوص افزایش سقف اعتبارات ، 2 .2 افزایش داشته ای ضمن اینکه رشد اعتبارات 72 درصد بوده است . 

و افزود:در زمینه کارآفرینی کارهای بسیار خوبی در حال انجام است و قطعا با همکاری مردم و جوانان تحصیل کرده آینده روشنی در پیش است و با اطمینان می گویم این استان طی سال های آینده درخشان خواهد بود.

وی ادامه داد: سال 92  میزان بیکاری 16 و نیم درصد بوده است اما الان این عدد  به 10 و 9 دهم درصد کاهش یافته است که امیداوریم همین روند ادامه یابد و بتوانیم این رقم را به شاخص کشور برسانیم.

کلانتری گفت: این استان از چهره های مشهوری برخوردار است به گونه ای که برخی شخصیت های استان چهره ملی و حتی جهانی هستند به عنوان مثال دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد جهان است.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: مردم استان درا نتخابات بسیار جدی هستند یعنی هم مشارکت خوبی پای صندوق رای دارند وهم مطالبه گرند و حق خود را می خواهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان چند انتخابات ، ریاست جمهوری ، میاندوره ای در حوزه گچساران و باشت و انتخابات شوراهای شهر و روستا را در پیش رو دارنیم که همه تدابیر لازم برای برگزاری پرشور وسالم دیده شده است.

وی ادامه داد: بخشی از اقدامات مربوط به انتخابات ملی است و بخشی هم مربوط به مدیریت استان در این زمینه است که مطابق با دستورالعمل ها همه تمهیدات دیده شده است اما نکته مهم در این شرایط بحث سلامت مردم است که در این زمینه هم اقدامات مهمی صورت گرفته است.

کلانتری افزود: در راستای توجه به سلامت مردم در روز انتخابات و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با همکاری ستاد اجرایی و هیئت های نظارت ، افزایش 20 درصدی صندوق های رای را داریم که می تواند جلوی تجمع زیاد در کنار صندوق های رای را بگیرد ضمن اینکه ببرای مناطق روستایی هم تمهیدات لازم صورت گرفته است.

وی به موضوع تبلیغات هم اشاره کرد و گفت : همه مردم و کاندیداها وضعیت شکننده شیوع کرونا را می بینند لذا برای جلوگیری از ورود به پیک های جدید شیوع ، باید تبلیغات به صورت غیر تجمعی و عمدتا رسانه ای انجام شود که در این زمینه ، هم برنامه ریزی صورت گرفته و هم تذکرات جدی داده شده است. 

کلانتری با اشاره رتبه اول مشارکت استان درا نتخابات مجلس در اسفند 98 با بیش از 70 درصد مشارکت ، اظهار داشت: مشارکت در استان ما همیشه بالا بوده است و این دوره هم مطمئنا مردم کهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده‌ای پای صندوق های رای خواهند داشت.

استاندار در پایان گفت: رقابت انتخاباتی در استان بسیار جدی است و برای هر کرسی شوراها 7 نفر رقابت می کنند ، برای انتخابات ریاست جمهوری هم تمهیدات دیده شود همانگونه که گفتم مردم ما هم مشارکت جدی دارند و هم مطالبه گر هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز