استاندار در نشست ستاد کرونا مطرح کرد:

تردد خودروهای غیر بومی به کهگیلویه ‌و بویراحمد در تعطیلات پیش رو ممنوع است/تاکید استاندار بر افزایش مراکز واحد های تزریق واکسیناسیون در استان

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۵:۴۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۵۷۸۷
تردد خودروهای غیر بومی به کهگیلویه ‌و بویراحمد در تعطیلات پیش رو ممنوع است/تاکید استاندار بر افزایش مراکز واحد های تزریق واکسیناسیون در استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، از چهارشنبه دوازدهم تا دوشنبه هفدهم خرداد ماه تردد خودروهای غیربومی به این استان ممنوع است

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در یاسوج اظهار داشت: خودروهای خاطی جریمه  و  با  افراد برابر قانون برخورد می شود.

وی افزود: مردم  استان مهمان نوازند اما تا بهبود شرایط استان از لحاظ ویروس کرونا نمی توانیم میزبان مسافران و گردشگران باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این ایام حتی برای عبور و مرور خودرو ها از شهرهای مختلف استان هم محدودیت های ویژه اعمال خواهد شد.

کلانتری ادامه داد: گشت های مشترک با همکاری ویژه فرمانداران و نیروی انتظامی به طور گسترده تر بر روند محدودیت های اعمال شده برای خودروها و رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین اطلاعات هتل ها، مراکز اقامتی، فروشگاه های زنجیره ای در استان نمره قابل قبولی در رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند که باید ملزم به انجام دستورالعمل های بهداشتی شوند و در صورت رعایت نکردن طبق قانون با آنها برخورد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و افزود: جلسات توجیهی برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا برای رعایت این دستورالعمل ها برگزار می شود و کتبا نیز به آن ها اعلام خواهد شد.

کلانتری بیان کرد: همچنین جلسات توجیهی با ستادهای انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز برگزاری شود تا مانع از گسترش کرونا شویم.

وی تصریح کرد: نوع جهش یافته و بسیار خطرناک کرونا در استان‌های همجوار کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و با اندک سهل انگاری و بی توجهی باید منتظر بحران جدی باشیم.

استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: ستاد ملی کرونا زمینه را فراهم ساخته است تا اصناف و بازاریان هم بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی به کسب و کار خود ادامه دهند اما در این مسیر با افرادی که کوتاهی کنند مطابق قانون برخورد و کسب و کار آن ها به مدت سه هفته پلمپ می شود.

کلانتری عنوان کرد: روند اجرای سند ملی واکسیناسیون از سوی کمیته بهداشت و درمان در این استان مطلوب است.

وی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد واکسن های آورده شده به استان تزریق شده و گرو های مختلف پر خطر تعریف شده اند و کار واکسیناسیون در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه تولید واکسن داخلی، افزود: در یک ماه آینده شاهد تحول چشمگیر در تزریق واکسن کرونا در کشور و به تبع آن در استان خواهیم بود.

کلانتری عنوان کرد: دریافت نوبت واکسن کرونا مستلزم ثبت نام در سامانه به صورت اینترنتی و اخذ نوبت است.

وی بر افزایش مراکز واحد های تزریق واکسیناسیون در استان تاکید کرد تا مردم برای واکسیناسیون معطل نشوند.

 

نظر شما