رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد خبر داد:

۱۳ باشگاه کوهنوردی و بیش از ۲۰۰۰ کوهنورد در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند /افتتاح و راه اندازی دفتر هیئت کوهنوردی در شهرستان بویراحمد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۸:۲۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۶۹۸۹
۱۳ باشگاه کوهنوردی و بیش از ۲۰۰۰ کوهنورد در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند /افتتاح و راه اندازی دفتر هیئت کوهنوردی در شهرستان بویراحمد
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۳ باشگاه کوهنوردی و بیش از ۲۰۰۰ کوهنورد در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دفتر هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد با حضور مسئولان شهرستانی و کوهنوردان افتتاح و راه اندازی شده است.

زریر حسین زاده رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: ورزش کوهنوردی سخت و طاقت فرساست نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان شهرستانی و استانی از لحاظ مادی و معنوی است.

وی افزود: با وجود اینکه ورزش کوهنوردی مفرح است با نامهربانی ها و ناملایمات ای و کاشتنی هایی از سوی برخی ها مواجه شده اما فعالیت خوبی را در سطح شهرستان انجام داده است.

حسین زاده تصریح کرد: تاکنون هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد فاقد دفتر کاری بوده است.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بویراحمد با اشاره به ساماندهی گروه های کوهنوردی که آزاد و تبدیل آنها به باشگاه های کوهنوردی اظهار کرد: تا بهمن ماه سال گذشته ۶ باشگاه کوهنوردی در شهرستان بویراحمد فعالیت داشتند که تاکنون این تعداد به ۱۳ باشگاه افزایش یافته و در حال فعالیت هستند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۲ هزار ورزشکار کوهنورد در سطح شهرستان بویراحمد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همسان سازی تابلوهای قلل دنا را در دستور کار قرار داده ایم و در حال انجام است.

همچنین مهدی روایی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد در این مراسم گفت: با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی فشار زیادی به جامعه ورزش وارد شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله ورزش کوهنوردی بتواند در سطح شهرستان و استان به سمت قهرمانی سوق داده شود.

روایی اظهار کرد: آماده حمایت و کمک به هیئت کوهنوردی شهرستان هستیم.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان بویراحمد گفت:امیدوارم با شکست کرونا شاهد برنامه های متنوع و بزرگ در رشته کوهنوردی در شهرستان بویراحمد باشیم.

زواره اقبال، از کوهنوردان پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه بیان داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از زمان قدیم کوهنورد بودند و هم اکنون استقبال خوبی از این ورزش در استان شده است.

وی افزود: شهر یاسوج در کنار کوه دنا واقع شده بنابراین نیاز است که در زمینه کوهنوردی بیش از آنچه که هم اکنون دارد، داشته باشد. استان کهگیلویه و بویراحمد خانه کوهنورد این دارد که از مسئولان و متولیان امر درخواست داریم در جهت ایجاد و راه اندازی این خانه توجه لازم را داشته باشند.

نیک اقبال تصریح کرد: کوهنوردی را در شهر یاسوج و استان از دو نفر شروع کرده‌ایم و هم اکنون به چند هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: کوهنوردی ورزشی ورزشی که باعث پیشگیری از بیماری ها می شود و سلامتی و کمک به محیط زیست در این ورزش نهفته است.

این کوهنورد پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار ساماندهی قله های استان و نصب تابلوی مناسب برای قله‌ها شده است.

همچنین احمد صالح پور، یکی دیگر از کوهنوردان پیشکسوت استان در این مراسم گفت: کوه دنا دارای قلل، دره‌ها، غارها و گونه‌های گیاهی مختلفی است که برخی از آنها در دنیا منحصر به فرد است که باید معرفی و شناسانده شوند تا در جهت جذب گردشگران و کوهنوردان موثر واقع شود.

وی افزود: ورزش کوهنوردی وجه مشترک زیادی با محیط زیست و منابع طبیعی دارد که از مسئولان و متولیان امر انتظار می رود برای کوهنوردان استان کارت محیط بانی و قربانی جهت حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی استان صادر کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز