استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شمار بستری شدگان کرونایی در شهرستان گچساران نگران کننده است

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۳:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۷۹۳۷
شمار بستری شدگان کرونایی در شهرستان گچساران نگران کننده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه اضطراری ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، گفت: آمار‌های دیروز نگران‌کننده بود و همین موضوع باعث شد تا جلسه اضطراری ستاد کرونا امروز برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری با اعلام این خبراظهار داشت: در حالی که روند کاهشی این بیماری را در استان داشتیم و روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر ترخیصی از بیمارستان بیشتر از بستری‌ها بود، اما این وضعیت یک دفعه در گچساران برعکس شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، امید است که این روند افزایش بیماری کرونا مستمر نباشد، بیان کرد: روز گذشته در شهر گچساران ۱۱ نفر بستری بیشتر از ترخیصی‌ها بود و این مسئله نگران کننده، هشدار و پیامی جدی دارد.

کلانتری با بیان اینکه شاید فصل گرما و بسته بودن پنجره‌ها و وسایل سرمایشی یکی از عوامل باشد، گفت: علاوه بر این موضوع، نشست‌های انتخاباتی بر نگرانی‌ها افزوده است.

وی ادامه داد: به سمت روز‌های پر شور تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم و حضور و مشارکت در امر تبلیغات بیشتر می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مسئله اگر همراه با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی انجام نگیرد زمینه ساز برای شیوع بیماری و افزایش بستری و به خطر افتادن جان مردم می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه، جان مردم در اولویت بوده و جامعه باید نسبت به موضوع حساس‌تر شود، اضافه کرد: وظیفه داریم که بستر را برای حضور حداکثری در انتخابات آماده کنیم، ولی به همین میزان باید حساسیت برای اجرای شیوه نامه‌ها برای جلوگیری از حوادث مرگبار کرونایی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود خودرو‌ها و مسافر‌های غیربومی به استان تاکید کرد: از امروز ساعت ۱۲ همزمان با سراسر کشور تا روز ۱۷ خرداد ساعت ۱۲ ظهر طرح ممنوعیت تردد‌ها به استان را خواهیم داشت و باید این طرح در شهر‌های یاسوج و شهرستان دنا به علت آب و هوای خوب با جدیت خاصی اجرا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای سفر به استان در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک از همه مردم کشور عذرخواهی کردم و گفتم که بعد از کرونا میزبان شما هموطنان عزیز خواهیم بود، اما در مقطع کنونی پذیرای هیچ مهمان و مسافری به کهگیلویه وبویراحمد نیستیم.

کلانتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و گفت: این مسئله هم قابل ذکر است که در استان ما رودربایستی زیاد است و جایی که باید برخورد شود به دلیل ارتباطات اجتماعی، خانوادگی و فامیلی گاه ماموریت‌ها و برخورد‌ها به خوبی انجام نمی‌شود.

وی با انتقاد از برخورد قانونی و قاطع نکردن با متخلفان باغ‌های غیرمجاز تفریحی گفت: فعالیت این باغ‌ها در شرایط کنونی غیرقانونی است و باید با آن‌ها برخورد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز