آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۶:۴۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۸۸۳۶۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 680 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته سه هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه اظهار داشت: هم اکنون 187 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 88 نفر مبتلای قطعی و 14 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 48065 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 326 جواب نمونه pcr  دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 23 درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، گچساران و دنا بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین 192 نمونه تست سریع در استان انجام شد که 10 درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در گچساران، بویراحمد، کهگیلویه بودند.

دکتر یزدان پناه گفت‌: خوشبختانه روند نزولی بیماری در استان ادامه دارد ولی می تواند شکننده باشد. خطراتی که استان را تهدید می کند: ١-تجمعات ( عروسی ها، تشییع جنازه ها، دورهمی ها بخصوص نشست های انتخاباتی شوراها) ٢- شهرستانهاب امیدیه و هندیجان در استان خوزستان و شهرهای استان هرمزگان با کرونای هندی و آفریقایی قرمز شده اند که می توانند خطری بالقوه برای شهرهایی مانند بهمیی و گچساران و همچنین مناطق سردسیر استان باشد.

لذا کنترل کسانیکه به خوزستان و هرمزگان رفت و آمد دارند واجب می باشد و بهتر است هم استانی ها از سفر به این دو استان و پذیرش مهمان پرهیز نمایند. رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط در این مرحله لازم می باشد.

لازم است در نشست های انتخاباتی مجوزهای لازم از مراکز بهداشت شهرستانها اخذ شود و کارشناسان بهداشت بر مراسمات نظارت داشته باشند و مقررات مصوب ستاد ملی کرونا کاملا رعایت شود تا شاهد روند افزایشی بیماری در استان نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز