محسن رضایی:

افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۰۸:۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۰۷۰۷
افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان محروم و ثروتمند بیکاری جوانان را اذیت می کند و افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محسن رضایی عصر چهارشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که از طریق شبکه دنا پخش شد، افزود: هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد در نتیجه برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد.

وی با اشاره به برخی تجارب تلخ گذشته گفت:  فولاد را از استان هرمزگان و استان های ساحلی  به استان های مرکزی کشور و استانهای دارای صنایع و هنرهای دستی کشور آوردیم  در نتیجه هم آن استان را دچار بحران خشکسالی کرده و هم هنرهای دستی را از بین بردیم.

نامزد سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استانها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت، مزیت، قابلیت و استعداد مردم هر استان است و دولت ما متناسب با هر استان برنامه ای برای پشیرفت و زندگی مردمان آن تهیه کرده است.

رضایی با بیان اینکه برخی برنامه ها مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و پرداخت حقوق به زنان خانه دار دارای بیش از دو فرزند عمومی و برای تمامی استانهاست گفت:بعضی از فعالیت های خاص متناسب با هر استان تهیه می شود.

وی یادآوری کرد برنامه ریزی متناسب با هر استان حق استانهاست اما کافی نیست به همین دلیل دردولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد به استانها واگذار می شود و مناطق و قطب های اقتصادی به وجود می آوریم.

رضایی با اشاره به ظرفیت های استانهای کشور گفت: هر استان به اندازه یک کشور می تواند تولید داشته باشد مشروط به اینکه استانها و اقوام  را مانند دفاع مقدس به صحنه بیاوریم  وایران را به کارگاه های بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم.

وی شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال را  نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت  باید آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم.

رضایی تاکید کرد: چپ و راست ، این قوم و آن قوم ، بازیها و بی عدالتی هایی از این دست باید کنار برود  ودولت ما این تجربه را دارد که جوانها و اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد و حالا می خواهیم وحدت ملی مانند زمان جنگ تحمیلی را به وجود بیاوریم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری انتخاب استانداران و معاونان آنها از میان نخبگان همان استانها را از دیگر برنامه های دولت خود عنوان کرد و ادامه داد: این حق مردم هر استان است که استاندارانشان از میان فرزندان شایسته همان استان باشد.

وی راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارایه برنامه به بانکها تا مردم با ۱۰ درصد آورده بتوانند صاحب خانه بشوند را از اولویت های دولت اقدام و تحول دانست و گفت: این برنامه ها همانگونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران هم جواب خواهد داد.

رضایی تاکید کرد:در مجموع حفظ کرامت انسانی مهمترین آرزو و تلاش دولت من است.

وی نخستین برنامه دولت خود در استان را رسیدگی به کشاورزی عنوان کرد و گفت: ۳۰ درصد اشتغال این استان دربخش کشاورزی است اما  کشاورزی  آن سنتی و فاقدصنایع تبدیلی است و دسترنج کشاورزان نیز توسط دلالان ضایع می شود.

رضایی گفت: این استان در تولید مرغ و آبزیان حرف برای گفتن دارد اما در زمینه ایجاد سردخانه، بسته بندی و فراوری مشکلاتی دارد که باید زیرساختهای استان تقویت شود.

وی تقویت زیرساختهای گردشگری حمایت از پرورش و فراوری گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت های آموزشی و اتمام پروژه جاده ملی پاتاوه دهدشت را  از دیگر نیازهای استان دانست و گفت دولت اقدام و تحول برای بهبود این زیرساختها  برنامه ریزی مدونی دارد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان محروم و ثروتمند بیکاری جوانان را اذیت می کند و افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز