اجرای یک هزار هکتار آبیاری نوین در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۰۷:۲۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۹۵۴۳۴
اجرای یک هزار هکتار آبیاری نوین در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک‌ هزار هکتار آبیاری قطره ای و بارانی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در این استان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد ویسی نژاد اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون ۶۰۰ هکتار آبیاری بارانی و۴۰۰ هکتار آبیاری قطره ای در  مناطقی از جمله گچساران،دنا و بویراحمد اجرا شده است.

وی بیان کرد:براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در سه هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

ویسی نژاد افزود:هم اکنون به ازای هر هکتار آبیاری قطره ای ۲۰ میلیون تومان و برای اجرای هر هکتار آبیاری بارانی  ۱۵میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیر آب‌ وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدتاکید کرد:تاکنون بیش از ۳۶ هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سامانه‌های آبیاری نوین  تجهیز شده که از این میزان ۲۰ هزار هکتار قطره ای و۱۶هزار هکتار بارانی بوده است.

وی افزایش بهره‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شست و شوی بی‌رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری ذکر کرد.

 

نظر شما