احتمال شیوع ویروس کرونای هندی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۰:۲۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۶۹۵۶
احتمال شیوع ویروس کرونای هندی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از احتمال شیوع بیماری کرونا هندی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدان پناه اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونای هندی در استان‌های همجوار به ویژه استان‌های بوشهر و هرمزگان هم استانی‌ها برای پیشگیری از شیوع این نوع بیماری در استان از سفر به این استان‌ها خودداری کنند.

یزدان پناه با بیان اینکه سرعت انتشار و کشندگی ویروس کرونای هندی خیلی زیاد است، اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

وی از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با جان باختن یک بیمار مبتلا به کرونا، شمار قربانیان این بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۹۵ نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۵۳ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی و ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه ادامه داد: از ۲۱۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۲۳ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه است.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۴۹ هزار و ۵۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع ۲۷۸ آزمایش رپید در استان  ۱۱ مورد درصد مثبت بوده که بیشترین موارد در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و بهمئی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به موضوع تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشتی استان اشاره کرد و گفت: در این مرحله با ارسال دعوت نامه پیامکی افرادیکه مرحله اول تزریق واکسن کرونا را دریافت با مراجعه به مراکز بهداشتی دوز دوم این واکسن را دریافت می‌کنند و دیگر افراد از رفتن به مراکز بهداشتی و درخواست برای تزریق واکسن کرونا خودداری کنند.

یزدان پناه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و بنا به برنامه ابلاغی وزارت بهداشت دیگر افراد با نوبت بندی واکسن کرونا را تزریق می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز