۲۵ هکتار از جنگل های دنا در آتش سوخت

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۱:۲۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۷۶۴۹
۲۵ هکتار از جنگل های دنا در آتش سوخت
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دنا گفت: صبح امروز آتش در جنگل های دنا برای بار دیگر شعله ور شد و تاکنون ۲۵ هکتار از این جنگل ها در آتش سوخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در روز گذشته جنگل های منطقه شبلیز دنا دچار حریق شد این آتش سوزی به سمت مناطق صعب‌العبور گسترش پیدا کرده و به دلیل ارتفاعات  در مهار آتش سوزی به کندی صورت می گیرد.

در همین ارتباط رئیس اداره منابع طبیعی شهرستا دنا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آتش سوزی در شب گذشته در منطقه شبلیز دنا مهار شد اما سوختن کنده های قطع شده سبب شعله ور شدن آتش سوزی در این منطقه شد.

فلسفی با بیان اینکه این آتش سوزی در ساعت ۳ بامداد با حضور نیروهای منابع طبیعی، بسیج، و مردم خاموش شد، ادامه داد: در ساعت ۸ صبح آتش سوزی برای بار دیگر شعله ور شد و دلیل آتش سوزی بی احتیاطی یک دامدار برای جمع آوری جاشیر و روشن کردن آتش در جنگل بود.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر نیرو از بخش پاتاوه و گروه های مردمی و بسیج به منطقه دارای آتش سوزی اعزام شد، گفت: جنگل های منطقه شبلیز انبوه بوده و به دلیل پیوستگی آن حدود ۲۵ هکتار دچار سوختگی شده است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دنا با بیان اینکه تلاش های برای مهار آتش سوزی وجود دارد، افزود: تجهیزاتی مانند دمنده برای مهار آتش سوزی وجود دارد.

 

نظر شما