ارائه ۸۷۰ مورد خدمت حقوقی و قضایی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۲۰:۴۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۹۵۹۹
ارائه ۸۷۰ مورد خدمت حقوقی و قضایی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 870 مورد خدمت حقوقی و قضایی به مددجویان این نهاد ارائه‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: ارائه خدمات حقوقی و قضایی، راهنمایی و مشاوره مددجویان در این زمینه یکی از برنامه‌های این نهاد است.

وی بیان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود و سردرگمی در پیچ‌وخم‌های اداری به‌محض روبرو شدن با مشکلات حقوقی و قضایی قادر به احقاق حق‌وحقوق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه می‌شوند و حقوقشان از دست می‌رود.

مبشری افزود: کارشناسان حقوقی کمیته امداد به‌عنوان یک مدافع حقوق نیازمندان، علاوه بر اینکه در زمینه عمل به  وظایف خود در انجام امور حقوقی این نهاد، تلاش وافر دارند جهت حـمایت از مـددجویان موردحمایت و سـایر افـراد نیازمند که از بضاعت مالی لازم برخوردار نیستند، با در نظر گرفتن مقررات‌، ضمن راهنمایی و مشاوره، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی خانواده‎های مددجویان بوده ‌و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان تلاش می‎کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 870 مورد خدمت حقوقی و قضایی رایگان برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه‌شده است.

مبشری خاطرنشان کرد: از مجموع خدمات انجام‌شده برای مددجویان، به 80 نفر از مددجویان این نهاد خدمات مشاوره حقوقی ارائه شد.

وی ارائه خدمات حقوقی به دعاوی مددجویان را از دیگر برنامه‌های حوزه حقوقی کمیته امداد عنوان و اظهار کرد: در این خصوص برای 541 پرونده مددجویی در دادگاه‌ها تا حصول نتیجه، خدمات حقوقی ارائه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین 349 نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات رایگان دفاتر خدمات قضایی در استان مطابق با تفاهم‌نامه برخوردار شده‌اند که در این خصوص بیش از  23 میلیون تومان هزینه شده است.

مبشری با اشاره به اینکه با احقاق حقوق مددجویان به دنبال توانمندسازی این قشر از جامعه هستیم تا کمک بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد، گفت: هدف از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تقویت اعتمادبه‌نفس مددجویان در مواجهه با مشکلات حقوقی و قضایی، جلوگیری از تضییع حقوق نیازمندان و حفظ بنیان خانواده در بین مددجویان است.

نظر شما