افزایش ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۹:۲۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۰۱۶۸
افزایش ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان امروز در نشست گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: در پی فعالیت‌های پیشگیرانه و اقدامات پلیسی و قضائی روند مصرف مواد مخدر در استان متوقف و تقریبا سیرنزولی گرفته است.

رضائی افزود: این وضعیت در نتیجه اجرای ۶۴ طرح و ویژه برنامه فرهنگی مقابله‌ای و پیشگیرانه مشترک بین پلیس، دستگاه قضایی و دستگاه‌های متولی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مصرف مواد مخدر حاصل شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح یاریگران زندگی در ۷۵۰ مدرسه ساماندهی معتادان متجاهر و توسعه مراکز مشاوره‌ای بازتوانی و ترک اعتیاد از جمله این برنامه‌ها است.

سردار مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان هم افزایش ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر و همچنین افزایش ۳۳ درصدی برخورد‌های مقابله‌ای با سوداگران مرگ را بخشی از تلاش‌های پلیس برای مقابله با معضل اعتیاد دراستان برشمرد و گفت: طی یکسال اخیر در این رابطه حدود ۳ و نیم تن مواد مخدر کشف و ۸۸۹ توزیع کننده به اضافه ۸۲ دستگاه حامل مواد افیونی در استان دستگیر وتوقیف شد.

جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار در این مراسم با اشاره به اینکه استان در مسیر حمل و قاچاق مواد مخدر قراردارد افزود: نیروی انتظامی استان با وجود کمبود‌ها و تجهیزات، اما در زمینه مقابله با توزیع مواد مخدر در کشور پیشگام است که تقدیم ۳۰ شهید و جانباز گواه این ادعا است.

ملک حسینی دادستان مرکز استان هم به تلاش‌های و عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر را به نسبت شرایط و کاستی‌های موجود، مطلوب و در خور تقدیر عنوان کرد و گفت: افزایش برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و توسعه مراکز درمانی و مشاوره‌ای ترک اعتیاد در کناره برنامه‌های مقابله‌ای در استان ضروری است.

در این این نشست از خانواده شهدای نیروی انتظامی و ایثارگران پلیس که در جریان مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده و جانباز شده اند با اهداء هدایایی تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز