درخشش هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در هنرواره ملی " روایت جهاد"

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۲:۵۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۲۹۵۵
درخشش هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در هنرواره ملی  روایت جهاد
آیین اختتامیه هنرواره ملی "روایت جهاد"با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف و در تالار سوره مهر حوزه هنری در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه وبویراحمد؛ مصطفی فرخیانی مسئول روابط عمومی حوزه هنری گفت: فراخوان نخستین هنرواره ملی روایت جهاد همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، با هدف ثبت و ضبط نقش‌آفرینی مردم و کادر درمان در عرصه مواسات، کمک‌های مؤمنانه و مبارزه علیه ویروس کرونا، به همت قرارگاه مشترک جبهه مردمی انقلاب اسلامی منتشر شد.

وی افزود: از بین کل آثار رسیده به دبیرخانه، مجموع ۴ هزار و ۸۸۲ اثر توسط داوران در بخش‌های مختلف داوری شدند که به تفکیک در بخش شعر و داستان ۴۷۹ اثر، بخش تجسمی ۳ هزار ۶۵۹ اثر، در بخش رسانه و گزارش خبری ۱۱۹ اثر، در بخش موسیقی ۱۰۶ اثر و در بخش هنرهای تصویری ۴۲۱ اثر مورد داوری قرار گرفت.

فرخیانی با اشاره به درخشش هنرمندان هم استانی، تصریح کرد:  در بخش داستان، سارا شجاعی از کهگیلویه و بویراحمد برای اثر «صدای باد» با دریافت دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال رتبه اول این بخش را کسب کرد.

وی افزود: امین بالین پرست دیگر هنرمند هم استانی برای اثر «پروانه‌های سفید باغی» با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ  پانزده میلیون ریال رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان اظهار کرد: در بخش "کلیپ" نیز حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال رتبه دوم این هنر واره را به خود اختصاص داد.

 

نظر شما