درخواست نماینده ولی‌فقیه از مردم یاسوج/اجازه ندهید خللی در روند پروازهای فرودگاه ایجاد شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۶:۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۳۱۰۹
درخواست نماینده ولی‌فقیه از مردم یاسوج/اجازه ندهید خللی در روند پروازهای فرودگاه ایجاد شود
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اظهار خرسندی از راه‌‌اندازی پرواز یاسوج مشهد از مردم خواست تا با همکاری بیشتر و استفاده از پروازها اجازه ندهند خللی در روند پروازها ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آیت‌الله سید نصیر حسینی در آیین راه‌اندازی پرواز مستقیم یاسوج به مشهد در محل فرودگاه یاسوج با قدردانی از تلاش‌های مدیر فرودگاه که در مدت مسئولیت خود اقدامات خوبی برای گسترش مسافرت‌های هوایی در استان و شهر یاسوج انجام داده اظهار کرد: استاندار نیز تلاش های وافری برای راه‌اندازی پروازهای یاسوج داشتته است.

وی در ادامه یادآور شد: مردم تمام شیعه کهگیلویه و بویراحمد نیز ارادت خاصی به ائمه علی الخصوص حضرت رضا علیه السلام داشته و با راه اندازی این پرواز بیش از گذشته شاهد حضور مردم استان در مشهد مقدس خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه به هزینه و خطرات مسافرت زمینی اشاره کرد و گفت: مسافرت زمینی هزینه‌های بسیاری برای مردم ما داشته و البته خطرات جانی بسیاری که خانواده های زیادی را نیز تاکنون داغدار کرده که باید با گسترش پرواز در فرودگاه استان سفرهای زمینی کمتر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه استان فرودگاه‌ها و ایجاد پروازهای جدید است؛ یادآور شد: در هر زمینه‌ای اعم از فرهنگی، علمی اجتماعی و اقتصادی استان ما نیاز به افزایش پروازها و توسعه فرودگاه دارد.

نماینده ولی‌فقیه با بیان این که شخصیت‌های علمی و دینی و پزشکان و دانشمندان به دلیل مشکلات سفر زمینی به استان ما کمتر سفر می‌کردند یادآور شد: هر بار که از آنها برای حضور در استان و شهر یاسوج دعوت به عمل می‌آمد به دلیل نبود پرواز و دوری راه و معطلی از حضور در همایش‌ها و برنامه‌ها عذرخواهی می‌کردند لذا باید تلاش کنیم تا پرواز های بیشتری در فرودگاه یاسوج صورت گیرد.

وی با بیان این که مردم و مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند و ما نیز از تریبون نماز جمعه و سایر ائمه جمعه استان نیست از تریبون‌های نماز جمعه مردم را به استفاده از این ظرفیت ترغیب خواهیم کرد یادآور شد: مردم اجازه ندهند در این پروازها خللی ایجاد شود زیرا شرکت هواپیمایی پارس‌ایر برای خدمت به مردم کهگیلویه و بویراحمد به این استان آمده و باید به آنها کمک شود تا بتوانند با بیشترین ظرفیت پروازها را برقرار کرده و در آینده نیز پروازهای بیشتری داشته باشند.

عنایت انصاری‌فرد در آیین  راه‌اندازی پرواز یاسوج- مشهد که با حضور مسئولان استانی؛ نماینده ولی فقیه؛ معاون استاندار و فرماندار و سایر مسئولان برگزار شد اظهار کرد: ۴ ماه پیش که به عنوان مدیر فرودگاه یاسوج معرفی شدم ابلاغیه‌ای از شرکت فرودگاه‌های کشور داشتم که حاوی بندهای مختلفی بود و وظیفه دارم که این بندها را انجام دهم.

وی گفت: مهمتر این که استاندار و نماینده ولی فقیه نکاتی را در همان بدو ورود ما به استان اشاره کردند از جمله این که کهگیلویه و بویراحمد مردمان 100 درصد شیعه دوازده امامی دارد و همه خواستار اتصال پرواز پایتخت طبیعت ایران به پایتخت معنوی کشورمان مشهد مقدس هستند.

 انصاری‌فر ادامه داد: در فرودگاه‌های دیگری که افتخار مدیریت داشته‌ام همواره اولین‌ها را انجام داده‌ام که از جمله برقراری پرواز به حج و پرواز به کربلا در فرودگاه لارستان و اکنون نیز توفیق راه‌اندازی پرواز یاسوج به مشهد را دارم.

انصاری‌فرد با بیان اینکه رسالت من در مناصب مدیریتی این بوده که تحولی ایجاد کنم گفت: در خصوص پروازهای تهران تحولی انجام شد وقتی فرودگاه را تحویل گرفتیم هفته‌ای دو پرواز به تهران داشتیم که مردم و مسئولان اذیت می‌شدند که علاوه بر هواپیمایی ماهان همچنین پارس‌ایر را آوریم تا آمد و رفت‌ها بیشتر شود.

وی گفت: درخصوص افزایش پروازهای تهران و برقراری مسیرهای جدید با تمامی شرکت‌های هواپیمایی مکاتبه کردیم و اکنون هیچ شرکت هواپیمایی نمی‌تواند گلایه داشته باشد که با آن‌ها مکاتبه نشده است همچنین مشوق‌هایی به آنها دادیم و در عوارض فرودگاهی نیز تخفیف‌های ویژه ای به آنها داده شد که شرکت هواپیمایی پارس وارد استان شد و پروازهای تهران را افزایش دادیم و اکنون نیز پرواز مشهد را برقرار کردیم.

مدیر فرودگاه یاسوج با تاکید بر این که به پروازهای کنونی اکتفا نخواهیم کرد گفت: باید روزانه دو پرواز از یاسوج به تهران و بلاعکس داشته باشیم و تا زمانی که در این منصب باشم این کار را انجام خواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: باید با برقراری چنین پروازهای مسافرت زمینی را به تاریخ بسپاریم چرا که محور توسعه هر استان فرودگاه و پروازهای آن است.

انصاری‌فر با بیان خبری خوش برای استان گفت: به زودی شاهد پروازهای باری هم خواهیم بود و حمل و نقل هوایی را فعال می‌کنیم چرا که استان در زمینه صنعت و کشاورزی ظرفیت‌هایی دارد و ما می‌توانیم از این استان با تمام کشور ارتباط هوایی داشته باشیم.

وی با تشکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پیگیری مشکلات فرودگاه یاسوج گفت: این امکان وجود دارد که فرودگاه بین المللی یاسوج بین المللی شود قرار است طرح توجیهی آن را آماده کنیم که این طرح آماده شده و چند روزی هست که موافقت هواپیمایی کشوری اعلام شده و ما می‌توانیم پروازهای کربلای معلا و نجف اشرف را نیز از این فرودگاه داشته باشیم.

انصاری‌فرد با تاکید بر این که پرواز مشهد به حمایت و تکمیل شدن نیاز دارد گفت: از انی طریق است که در گرفتن مجوز پروازهای زیارتی به نتیجه خواهیم رسید.

وی یادآور شد: متاسفانه خبر دار شدیم که پرواز روز جمعه هنوز مسافران آن تکمیل نشده که بر ما استرس وارد می‌کند لذا از مدیران استان خواهشمندیم که شرایط فرودگاه را در نظر گرفته و به همین منظور مشوق‌هایی داده‌ایم از جمله اینکه به صورت اقساطی می‌توانند مسافرت کنند و پارس‌ایر نیز اقساط یک ساله را برای کارمندان دولت پذیرفته است.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: نباید کاری کنیم تا از اقدامات انجام شده ناامید شدیم لذا از نماینده ولی فقیه ائمه جمعه و همه کسانی که تریبون دارند درخواست داریم تا مردم را تشویق به استفاده از چنین پروازهایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نرخ‌های در نظر گرفته شده برای استان ما از همه استان‌های کشور نیز پایین‌تر است.

 

نظر شما