جنگل ها و مراتع کوه نارک گچساران در آتش می‌سوزد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۸:۳۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۴۳۳۸
جنگل ها و مراتع کوه نارک گچساران در آتش می‌سوزد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل و مراتع منطقه کوه نارک از توابع دهستان امامزاده جعفر گچساران طعمه حریق شده و آتش سوزی آن ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛غلام حسین حکمتیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: آتش در جنگل‌ها و مراتع کوه نارک در این شهرستان که ساعت ۲۳ شامگاه پنجشنبه آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون مهار آتش در کوه نارک به دلیل صخره ای، صعب العبوربودن و شیب تند، مسیر طولانی تا محل حادثه و وزش باد با مشکل مواجه است.

حکمتیان اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی کوه نارک به گونه است که نیروها تا رسیدن به محل آتش سوزی باید بیش از چهار ساعت پیاده طی کنند که این امر موجب خستگی امدادگران می شود.

وی افزود: وزش باد، مسافت زیاد کوه نارک و گرمای شدید علاوه بر تحلیل بردن قوای نیروهای امدادی و مردمی ، کار اطفای حریق در منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

حکمتیان با بیان اینکه هم اکنون بیش از۸۰ نفر نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات گچساران مشارکت دارند، گفت:  با توجه به سخت گذر بودن این منطقه ستاد بحران استان برای مهار  آتش سوزی تقاضایبالگرد کرده است.

وی با بیان اینکه دلیل این آتش سوزی خطای انسانی است گفت: وسعت آتش سوزی ارتفاعات گچساران پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز