مرمت ۱۰۰ قطعه از اشیای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۱:۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۴۴۹۱
مرمت ۱۰۰ قطعه از اشیای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ قطعه از اشیای تاریخی موجود در موزه اشیای تاریخی استان مرمت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید صفایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد شی تاریخی شامل ظروف فلزی با ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار به منظور صیانت از سرمایه های تاریخی مرمت شده  است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۲۰۰ قطعه از اشیای تاریخی استان که در موزه های شخصی نگهداری می شود نیز در دست مرمت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این تعداد شی تاریخی با ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار با مشارکت کارشناسان متخصص در حال مرمت است.

وی با اشاره به اهمیت اشیای تاریخی در مقوله هویت ملی هر ملتی تاکید کرد: اشیای تاریخی به مرور زمان بر اثر عوامل محیطی و گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند و برای بقا به درجات مختلفی از مرمت نیاز دارند.

صفایی اظهار داشت:سه هزار و ۶۲۲ شیء تاریخی متشکل از ۹ هزار قلم در کهگیلویه و بویراحمد نگهداری می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: قدیمی‌ترین شیء تاریخی ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد ابزارهایی مربوط به تپه روستای بی بی زلیخا در شهرستان کهگیلویه و دوران نوسنگی است. 

وی عنوان کرد:یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی این استان تابوت سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بوده که در کشور منحصر به فرد است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز