استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد/در دست بررسی بودن تعیین مرز مجاز هوایی برای فرودگاه یاسوج/ ۹ برابر ۳۵ سال گذشته در حوزه بزرگراه در دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد کار شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۸:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۴۸۸۲
۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد/در دست بررسی بودن تعیین مرز مجاز هوایی برای فرودگاه یاسوج/  ۹ برابر ۳۵ سال گذشته در حوزه بزرگراه در دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد کار شده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: موضوع تعیین مرز مجاز هوایی فرودگاه یاسوج به کمیته ویژه شورای امنیت ارسال شده است و پس از بررسی های لازم مجوز آن صادر می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان که با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و معین استان برگزار شد با اشاره به اینکه  این مهم به کمیته ویژه شورای امنیت ارسال شده  و فردا  جزئیات طرح بررسی خواهد شد ، تاکید کرد: پس از آن نیز نظرشان به کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت ارایه  و جلسه ای برای تصمیم گیری نهایی در این خصوص برگزار می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که پروازهای خارجی از یاسوج صورت گیرد که با این رویکرد شاهد جهش قابل توجهی در زمینه های مختلف به ویژه حوزه صادرات د این استان رو به توسعه خواهیم بود.

کلانتری  با بیان اینکه  هفته گذشته نخستین پرواز یاسوج مشهد در فرودگاه یاسوج انجام ش اظهارداشت : همچنین به زودی شاهد پرواز یاسوج به‌ کیش خواهیم بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین ابراز داشت: استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مرکز این استان نیز در نوبت طرح و لوایح دولت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرده بود که تفاهم نامه ای دوجانبه میان وزارت امور خارجه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تنظیم و نهایی می شود تا متناسب با شرایط استان اقدام شایسته ای در خصوص استقرار نمایندگی وزارت صورت گیرد.

کلانتری ابراز امیدواری کرد که تا قبل از پایان دولت هر دو موضوع مجوز مرز هوایی فرودگاه یاسوج و استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه به نتیجه برسند.

استاندار هزینه ساخت راه در این استان را چندین برابر سایر استان ها دانست و گفت: در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست اقدام است.

وی، بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته به پروژه پاتاوه_دهدشت اختصاص یافت که در ۲ سال گذشته این پروژه تنها رشد ۲۰ درصدی را شاهد بوده است.

کلانتری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد روان آب های کشور در این استان جاری است، بیان کرد: باید فکری به حال تامین آب استان در بلند مدت کرد.

وی، افزود: سد آبریز و سقاوه منتظر اخذ ماده ۳۲ هستند.

استاندار از آبگیری ابر پروژه سد چم شیر در آینده نزدیک خبر داد.

کلانتری با اشاره به ظرفیت گردشگری استان، عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در صورت رفع این مشکلات می تواند یکی از قطب های مهم گردشگری در جنوب کشور باشد.

 

نظر شما