مرمت ۱۰ بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۸:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۴۹۰۲
مرمت ۱۰ بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۰ بنای تاریخی استان در حال انجام مراحل مناقصه است و براساس برنامه ریزی ها مرمت آنها از اول مرداد ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید صفایی اظهار داشت: مرمت بخش هایی از پل بریم، تنگ سروک، قلعه دیشموک و هفت خانه تاریخی کهگیلویه و بویراحمد با چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام می شود.

وی  بیان کرد: از این به تعداد ۹ بنای تاریخی استان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و همچنین به منور مرمت پل بریم نیز یک میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال نیز۱۰ بنای تاریخی این استان از جمله پل پاتاوه، قلعه عزیزی،پل بریم،قلعه چرام و بلادشاپور مرمت شده بود.

صفایی میزان اعتبار هزینه شده برای مرمت و ساماندهی این تعداد اثر تاریخی استان را حدود ۱۳ میلیارد ریال برآورد کرد.

وی تعداد آثار میراث فرهنگی شناسایی شده استان را ۲هزار اثر ذکر کرد و افزود: تا زمان حاضر ۷۷۰ اثر میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

صفایی تصریح کرد:آسیاب ها، خانه های تاریخی، قلعه ها، آب انبارها، بقاع متبرکه، گورستان های تاریخی، پل ها، مساجد و کاروانسراها از مهمترین بناهای تاریخی ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز