استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۳ بالگرد برای اطفاء حریق کوههای نارک گچساران اعزام شدند

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۲۳:۵۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۵۳۹۷
۳ بالگرد برای اطفاء حریق کوههای نارک گچساران اعزام شدند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ بالگرد برای اطفاء حریق به کوه های نارک شهرستان گچساران اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ امروز  نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با هدف برنامه ریزی برای اطفاء حریق کوه های نارک گچساران در این شهرستان برگزار شد.

کلانتری ضمن تأکید بر تقسیم کار نیروهای خدمات رسان و امداد رسان اظهار داشت:امروز به منظور جلوگیری از گسترش آتش سوزی در منطقه ۳دستگاه بالگرد و آب پاش یاد شده در اختیار ستاد مدیریت بحران استان  قرار  گرفتند.

به گفته وی این ۳فروند بالگرد نسبت به جابجایی ۳۵۰نیروبرای خاموش کردن آتش به کوه های نارک گچساران اعزام شدند که با تلاش و همت این گروه آتش سوزی در بخش های زیادی از این منطقه مهار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دمای هوا،وزش باد و صخره ای بودن ارتفاعات را از موانع پیش روی نیروهای اطفاء حریق دانست.

کلانتری بیان داشت: امیدوارم با برنامه ریزی به عمل آمده و تلاش نیروهای امداد رسان و خدمات رسان 

فردا آتش سوزی به طور کامل مهار شود.

در این جلسه تصریح شد که نیروهایی که در منطقه کوه نارک گچساران حضور دارند پایش لازم آن ناحیه را انجام دهند تا از گسترش دامنه آتش سوزی جلوگیری شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد که نیروهای تازه نفس تیپ ۴۸فتح ،منابع طبیعی و محیط زیست استان از امروز تا فردا در منطقه حضور داشته باشند.

گفتنی است؛بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی ها عامل انسانی است که به علت سهل انگاری،کوتاهی و برخی عوامل تعمدی است که این حوادث تلخ را در طبیعت جنگل ها و مراتع رقم می زند که هزینه های زیادی از طریق این آتش سوزی ها از لحاظ تامین نیروهای انسانی، تجهیزات  و امکانات بر گردن استان سنگینی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز