روشنفکر نماینده مردم در مجلس:

مدیران با مدیریت جهادی برنامه ریزی منسجم و دقیق در جهت توسعه و پیشرفت متوازن روستاها بکوشند

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۰۸:۵۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۵۹۷۲
مدیران با مدیریت جهادی برنامه ریزی منسجم و دقیق در جهت توسعه و پیشرفت متوازن روستاها بکوشند
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران باید با مدیریت جهادی ، عزم و اراده بالا و برنامه ریزی منسجم و دقیق در جهت توسعه و پیشرفت متوازن روستاها بکوشند تا مشکلات اهالی روستا ها هر چه سریع تر برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مهدی روشنفکر به همراه فرماندار شهرستان دنا، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس اداره برق، اداره آب و فاضلاب، و سایر مدیران شهرستان دنا از روستاهای آبزار، تنگ پوتک، ده‌شیرین، بادنگان، بن‌زرد سفلیٰ و علیا بازدید کرد و در جمع مردم این روستاها حضور پیدا کرد.

اولین مقصد مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون روستای آبزار در بخش پاتاوه بود.

مردم روستای آب‌زار نسبت به نبود آب جهت مصارف کشاورزی، کمبود آب آشامیدنی و کیفیت پائین آن، اجرای طرح هادی روستایی و افزایش مقدار تحت پوشش آسفالت جاده روستا را  از مهم‌ترین مشکلات روستا عنوان کردند.

مردم روستای تنگ پوتک نیز پذیرای مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی بودند، مردم این روستا نیز عمده مشکلات خود را کمبود آب آشامیدنی، نبود آب کشاورزی و معطل ماندن چندین هکتار از مزارع کشاورزی، و آسفالت نمودن جاده بین روستا با روستای آب‌زار عنوان کردند.

مردم روستای ده‌شیرین، بادنگان نیز مانند مردم روستاهای آب‌زار و تنگ پوتک از نبود آب آشامیدنی،کیفیت پایین آب، نبود آب کشاورزی، در کنار عدم ساماندهی جداول کشاورزی، نوسانات شبکه برق و عدم تکمیل سالن ورزشی روستای بادنگان به عنوان یکی از مطالبات اصلی جوانان و عدم اجرای تعهدات بنیاد مسکن در قبال نوسازی منازل گلایه مند بودند.

روستاهای بن‌زرد علیا و سفلیٰ نیز از دیگر مقاصد سفر کاری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی بودند.

مردم روستای بن‌زرد نسبت به عدم بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستا با روستاهای همجوار بادنگان و آب‌شیرین و دیگر روستاها گلایه مند بودند و خواستار توجه مدیران به این مسیر شدند.

از دیگر مطالبات مردم روستاهای بن‌زرد علیا و سفلی تأمین آب کشاورزی از طریق احداث سد در بالادست روستا بود.

مردم بن‌زرد سفلی نیز در ادامه مطالبات خود خواستار ساماندهی شبکه برق در روستا شدند.

مهدی روشنفکر در جمع بندی سفر به روستاهای آب‌زار، تنگ پوتک، ده شیرین، بادنگان، بن‌زرد علیا و سفلی اظهار داشت: در برخی از مناطق بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب دارای مشکلات بسیار و ضعف زیرساخت‌های و نیازهای اولیه همچون آب آشامیدنی،جاده ارتباطی و دیگر اولویت‌های زندگی معمولی هستند.

وی افزود: کمبود آب آشامیدنی و تشنگی مزارع کشاورزی  در این روستاها در حالی است که در دامنه کوه دنا به عنوان یکی از منابع تأمین آب در استان و در بالادست رودخانه بشار قرار دارند.

روشنفکر خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالبات مردم به حق هستند و حل و فصل آنها در فاصله کوتاه با شرایط اقتصادی موجود دشوار است، اما مدیران باید با تلاش و پیگیری مستمر خود در رفع این مشکلات بکوشند.

عبد الحمید پناهی تنش بی آبی برای شهرستان دنا را از بحران های به وجود آمده برای دنا دانست و گفت: امسال خشکسالی دامن روستاهای این شهرستان را گرفته و مشکلات عدیده‌ای در بخش آب شرب و آب کشاورزی ایجاد کرده است.

وی گفت:شهرستان دنا از جمله شهرستان های استان می باشد که دارای تراکم جمعیتی زیادی نسبت با سایر شهرستان های استان بوده که در بیشتر روستاهای شهرستان دنا شاهد بحران کم آبی چه در بحث کشاورزی و آب شرب هستیم.

این مقام عالی دولت در شهرستان دنا حضور نماینده بویر احمد،دنا و مارگون در کمیسیون تلفیق مجلس را غنیمت شمرد و گفت: حضور نماینده بویر احمد،دنا و مارگون در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سبب افزایش بودجه شهرستان و تصویب اعتبار 300 میلیاردی برای زلزله شهرستان شد.

پناهی با اشاره به مشکلات این روستاهای شهرستان دنا در حوزه های ورزش، تامین آب شرب و کشاورزی،آسفالت جاده ها،طرح هادی و توسعه شبکه برق گفت:در روستای تنگ پوتک برای طرح هادی روستا 150 میلیون تومان و برای جدول کشاورزی آن نیز 245 میلیون تومان اعتبار پیش بینی کرده ایم.

وی به تلاش برای رفع مشکل بی آبی در روستاهای پی آبزار،بن زرد سفلی و علیا،بادمگان،تنگ پوتک دنا اشاره کرد و گفت:در بن زرد علیا برای پمپاژ آب کشاورزی مبلغ 35 میلیارد ریال اعتبار گذاشته ایم اما برای طرح هادی این روستا نواقصاتی وجود دارد که با رفع آن نیز اعتبار تخصیص خواهیم داد.

فرماندار دنا با اشاره به آسفالت 3600 متر از خیابان ها و معابر بن زرد سفلی با اعتبار 7 میلیارد ریال اظهار کرد:برای اصلاح و بهینه توسعه شبکه برق و روشنایی معابر روستای بن زرد سفلی مبلغ 25 میلیارد ریال توسط شرکت برق استان و شهرستان دنا نیز در نظر گرفته شد.

پناهی در پایان به عمق محرومیت در شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: مجلس با تصویب و تدوین بودجه ۱۴۰۰ بستر خوبی برای توسعه مناطق محروم ایجاد کرد و اعتبارات محرومیت زدایی در این چارچوب پیش بینی شده است که برای حل مشکلات راه روستایی می توان از آن بهره برد.

وی تاکید کرد:در صورت اختصاص قیر رایگان برای اجرایی کردن طرح هادی در روستاها امکان آسفالت 6 تا 7 روستا  در شهرستان دنا امکان پذیر خواهد بود.

مدیران و مسئولان پس از احصا مشکلات در روستاهای هدف بازدید در شهرستان دنا به جمع بندی پرداختند و مقرر شد رفع این مشکلات با کارشناسی و در صورت تأمین اعتبارات لازم در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان این بازدید مهدی روشنفکر به همراه فرماندار شهرستان دنا و دیگر مدیران استانی و شهرستانی با حضور در منزل یادگار هشت سال دفاع مقدس فیض الله شهلایی که در اواخر هفته گذشته پس از تحمل سال‌ها سختی و رنج عروج شهادت گونه به دیار حق داشتند، با قرائت فاتحه با خانواده و بستگان مرحوم ابراز همدردی نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز