آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۳ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۷:۴۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۶۵۱۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۳ تیر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ورود قطعی کرونای هندی( دلتا) به استان و ابتلای بخشی از بیماران کرونایی به این گونه جهش یافته ویروس کرونا تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ پرویز یزدان پناه در این باره اظهار داشت: در نمونه های گرفته شده از بیماران بستری در مرکز بهداشتی درمانی شهدای دولت آباد - بیمارستان شهید جلیل یاسوج که به آزمایشگاه یکی از استان های مجاور فرستاده شد ورود ویروس کرونای هندی در بیماران شهرستان بویراحمد تایید شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نشانه های کرونای دلتا مانند سرماخوردگی معمولی است بنابراین لازم است کسانیکه نشانه های سرماخوردگی را دارند به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: سرایت پذیری این نوع ویروس خیلی زیاد، کشندگی بیشتر و همه سنین را گرفتار می کند.

یزدان پناه تاکید کرد: از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواستاریم به منظور جلوگیری از گسترش کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی ابراز داشت: چون کرونا در کمین همگان است نباید اجازه داد با سهل انگاری، ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شاهد موج جدیدی از مبتلایان به ویروس کرونا در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: شمار قربانیان کرونا استان به ۷۰۸ نفر رسیده است و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست داده اند.

یزدان پناه بیان کرد: هم اکنون ۲۰۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۸۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار و ۷۹۶  نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ۶۳۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR حدود ۳۹ درصد موارد مثبت بودند.

یزدان پناه افزود: بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا و از ۲۹۶ نمونه رپید تست ۱۴ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بهمئی بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز