کمک ۱۶۱ میلیارد ریالی از محل مالیات به شهرداری ها و دهیاری ها

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۲:۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۶۷۴۷
کمک ۱۶۱ میلیارد ریالی از محل مالیات به شهرداری ها و دهیاری ها
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۱میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل درآمدهای مالیاتی کمک شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد غفاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان ۱۱۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال به شهرداری ها و بیش از ۵۰ میلیارد ریال به دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین شده اضافه کرد: سه میلیارد و۲۷۶ میلیون ریال این میزان از محل اعتبارات آلایندگی ها تامین شده است.

نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش‌افزوده است.

مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۸۶۴میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل درآمدهای مالیاتی کمک شده است.

وی اظهار داشت: ازاین مبلغ ۵۷۷ میلیارد ریال به شهرداری ها،۲۰۳ میلیارد ریال به دهیاری ها،۳۱میلیارد ریال به روستاهای بدون دهیاری و ۵۳میلیارد ریال برای توسعه مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی بیان کرد:این پرداخت ها با هدف توسعه مناطق شهری،روستایی و عشایری به شهرداریها،دهیاری ها و فرمانداری های استان صورت گرفته است.

غفاری ابراز امیدواری کرد: پرداخت این اعتبار در کمک به رفع مشکلات و توسعه مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: اطلاع ‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصرف درآمدهای حاصل از مالیات و تشریح کارکردها و آثار پرداخت آن موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم برای پرداخت مالیات می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز