آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۸:۳۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۸۱۱۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 715 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 215 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 104 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 51158 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه اذعان داشت: از 321 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 38 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی بود. همچنین از 113 نمونه رپید تست 18 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران و بویراحمد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا ،پرسنل بهداشت و درمان را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری آنها  کاسته شود.

یزدان پناه گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی است، شهروندان باید در صورت مشاهده هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

نظر شما