مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

پروژه تنگ چویل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۸:۳۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۸۲۳۳
پروژه تنگ چویل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل راه و شهرسازی این استان در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای کاهش تصادفات مرگبار در جاده تنگ چویل اظهار داشت: اتصال جدید تحت عنوان باشت ـ چرام، قلعه رئیسی ـ دیشموک و باغملک استان خوزستان در دست اجراست در نقطه ورود استان خوزستان در تنگ چویل شاهد تصادفات متعدد و مرگبار هستیم و حتی برخی مقاطع تصمیم بر بسته شدن این مسیر به دلیل حادثه‌خیز بودن گرفته شد.

پژمان نیک‌اقبالی افزود: این جاده حدود ۲۴۰ کیلومتر است که به ۳ قطعه ۸۰ کیلومتری تقسیم و کار‌های مطالعاتی آن نیز انجام گرفته، محیط زیست و پدافند غیر عامل کشور نظر مثبت خود را اعلام کردند و منتظر اخذ ماده ۲۳ هستیم.

وی بیان کرد: روز‌های آخر عمر دولت جذب اعتبار سخت است تقاضا داریم قبل از پایان دولت مجوز ماده ۲۳ به این محور در استان داده شود.

نیک اقبالی عنوان کرد: برای ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه ۲ هزار میلیارد تومان نیاز است که با اختصاص این میزان اعتبار بخش‌های محروم چرام، باشت، قلعه رییسی، دیشموک و حتی خود شهرستان باغملک استان خوزستان از بن‌بست خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات قطره چکانی و ناچیز باعث زمان‌بر شدن پروژه می‌شود، افزود: عمده مشکلات اقتصادی، اشتغال و ارتباط این مناطق با احداث این جاده برطرف می‌شود.

نیک‌اقبالی با اشاره به ابر پروژه پاتاوه ـ دهدشت گفت: با احداث راه‌های اصلی، کهگیلویه و بویراحمد به مرکز جدید ترانزیت کالا و مسافر در کشور تبدیل می‌شود و آمار‌ها نشان دهنده رشد چشم‌گیر تردد مسافر از استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ابتدای دولت استان تنها ۵۰ کیلومتر بزرگراه داشت، اما طی ۸ سال اخیر به ۲۵۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده ضمن اینکه ۲۰۰ کیلومتر جدید بزرگراه در دست ساخت است.

 

نظر شما