معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

توزیع ۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور در استان/ عشایر از فروش دام مولد خودداری کنند/ذخیره سازی مطلوب خوراک دام و طیور در استان/ کشتارگاه صنعتی یاسوج نمونه موفق اعتماد دولت به بخش خصوصی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۴:۰۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۸۵۲۳
توزیع ۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور در استان/ عشایر از فروش دام مولد خودداری کنند/ذخیره سازی مطلوب  خوراک دام و طیور در استان/ کشتارگاه صنعتی یاسوج نمونه موفق اعتماد دولت به بخش خصوصی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خوراک دام و طیور به اندازه کافی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید حشمت الله صمیمی دوست در بازدید خود از انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه صنعتی دام یاسوج، اظهار داشت: در راستای تلاش های استاندار از طریق وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تامین خوراک دام و طیور به اندازه نیاز واحدهای استانی و همچنین خوراک دام عشایر خوشبختانه تلاش ها به نتیجه مطلوب رسید.

وی در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: این کشتارگاه در گذشته زیر مجموعه شرکت پشتیبانی امور دام بود که به صورت دولتی اداره می شد ولی اکنون به بخش خصوصی واگذار شد.

صمیمی این واحد را یکی از تجارب موفق واگذاری به بخش خصوصی برشمرد و گفت: این واحد در گذشته به واحد متروکه ای تبدیل شده بود و با خرید آن توسط بخش خصوصی بازسازی و نوسازی آن انجام شد. 

معاون اقتصادی استاندار، عنوان کرد: این واحد در زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد با تعداد ۳۰ کارگر به فعالیت می پرداخت اما اکنون ضمن بازنشسته شدن آن تعداد، ۷۰ کارگر جدید نیز در این واحد مشغول به کار هستند که نشان دهنده پای کار بودن بخش خصوصی است.

وی، بیان کرد: در این واحد بسته بندی انواع گوشت دام سنگین و سبک با کیفیت بالا انجام می شود و از دیگر موفقیت های این طرح صادر کردن بسته بندی های گوشت آن به سایر استان های بزرگ کشور است.

صمیمی، گفت: این واحد در حال توسعه است و واحد دیگری در کنار آن برای بسته بندی طیور در حال احداث است که پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد که با بهره برداری از آن فرصت شغلی برای ۴۰ نفر دیگر ایجاد می شود.

وی، تاکید کرد: سرمایه گذار برنامه های دیگری برای تکمیل حلقه های زنجیره تولید خواهد داشت و ما به عنوان مجموعه اقتصادی استانداری و بنا به تاکید استاندار مبنی بر حمایت مالی از این پروژه جهت تکمیل سایر حلقه های آن آمادگی اعلام می کنیم و سرمایه گذار مورد حمایت جدی ما قرار می گیرد.

صمیمی، گفت: با پیگیری های استاندار از طریق وزارت جهاد کشاورزی بحث نهاده های دام و طیور به صورت مطلوب در حال توزیع است.

وی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور وارد استان شده است که کمک بسیاری به دامداری های صنعتی، عشایر و واحدهای مرغداری و سایر ماکیان شده است.

صمیمی، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان های کشور در این زمینه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

معاون اقتصادی استاندار، تصریح کرد: باتوجه به خشکسالی های اخیر به ویژه در سال جاری تمهیدات لازم جهت تامین خوراک دام عشایر در نظر گرفته شده است.

وی، بیان کرد: انتظار می رود عشایر از فروش دام مولد خودداری کنند و صرفا دام مازاد بر نیاز خود را تحویل شرکت پشتیبانی دهند.

معاون اقتصادی استاندار، عنوان کرد: به منظور حمایت از عشایر و براساس قراردادی که بین سازمان امور عشایر کشور و شرکت پشتیبانی امور دام کشور منعقد شد سهم استان ها در خرید دام مازاد عشایر مشخص شده است.

وی، ابراز کرد: براساس نشستی که برگزار شد این موارد مورد بررسی قرار گرفتند و مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام استان جهت خرید دام مازاد با اداره کل امور عشایر همکاری لازم را داشته باشد.

صمیمی، گفت: از مزایای این طرح این است که عشایر دام خود را با قیمت پایین تر از عرف عرضه نمی کنند و دچار ضرر و زیان نمی شوند.

معاون اقتصادی استاندار، بیان کرد: این قیمت، قیمت کارشناسی شده است که توسط دولت اعلام می شود و دامداران می توانند بر این اساس دام خود را عرضه کنند.

وی، گفت: هدف از این اقدام این است که دام خریداری و کشتار شده با بسته بندی و کیفیت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد و این مهم موجب جلوگیری از خروج دام از استان می شود و نه تنها عشایر دچار زیان نمی شوند بلکه مصرف کنندگان نیز از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

صمیمی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: کشتارگاه صنعتی دام استان که جزو کشتارگاه های مجهز کشور است از قبل کشتار در این مدتی که به صورت نیمه فعال کار می کرد تلاش کرد که درآمد بهتری کسب کند تا فرصت های شغلی جدید و تولید سرمایه را در پی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید از انبارهای ذخیره سازی خوراک دام و طیور، گفت: بخش مهمی ذخیره سازی شده که در شرایط بحرانی ما می توانیم به واحدهای دامداری و یا مرغداری کمک کنیم ضمن اینکه به صورت مستقیم دامداران صنعتی و واحدها از بنادر نهاده مورد نظر خود را تامین می کنند تا هرجا که نیاز باشد از طریق انبار شرکت پشتیبانی امور دام این اقدام انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز