اختصاص۳۴ میلیارد ریال به چهار طرح گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۸:۴۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۱۰۷۵
اختصاص۳۴ میلیارد ریال به چهار طرح گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ میلیارد ریال اعتبار به تکمیل اردوگاه های گردشگری بی بی حکیمه،آبشار کمر دوغ، موگرمون و تنگ ماغر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید صفایی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این طرح ها جزوه پروژه های جهش تولید حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود اظهار داشت: پیمانکار تکمیل زیرساخت های رفاهی گردشگری مناطق مذکور پس از تعیین مراحل مناقصه انتخاب و هم اکنون عملیات اجرایی پروژه ها در دست اقدام است.

وی تصریح کرد:از این میزان بودجه ۱۳میلیارد ریال به تکمیل زیرساخت های اردوگاه گردشگری بی بی حکیمه شامل اصلاح ورودی، توسعه روشنایی و نوسازی تجهیزاتی مانند روشویی ها تخصیص یافته است.

صفایی بیان کرد: همچنین هشت میلیارد ریال اعتبار برای اردوگاه گردشگری موگرمون،هفت میلیارد ریال به آبشار کمردوغ و ۶ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی ورودی و تکمیل اردوگاه تنگ ماغر اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:با توجه به اهمیت مناطق گردشگری محل اجرای این طرح ها در مناطق مختلف استان تکمیل این طرح ها می تواند نقش اثرگذاری در رونق گردشگری مناطق مذکور داشته باشد.

صفایی عنوان کرد: پارسال بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار به ۹ طرح گردشگری جهش تولید این استان اختصاص یافت که امید می رود اعتبار پیش بینی شده برای دیگر طرح های مذکور به زودی تخصیص یابد.

وی افزود: با اجرای این طرح های بزرگ سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری برای ۵۵۲ نفر شغل ایجاد می‌ شود.

وی با یادآوری اینکه چهار اولویت توسعه این استان در برنامه آمایش سرزمین شامل آب، کشاورزی، گردشگری و صنایع نفت و گاز تعیین شده است ابراز امیدواری کرد: چشم انداز گردشگری استان روشن و امیدبخش باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز