اعمال محدودیت‌ها جدید در گچساران

۱۴۰۰/۰۵/۰۷ - ۱۲:۵۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۳۱۴۱
اعمال محدودیت‌ها جدید در گچساران
فرماندار گچساران از اعمال محدویت‌های کرونایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علیرضا اتابک گفت: بیشترین عامل شیوع کرونا در این شهرستان حضور مردم در تجمعات بدون رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم برگزاری مراسم عروسی افزایش یافته و به تبع آن تجمعات بدون رعایت دستور العمل‌های بهداشتی باعث شیوع گسترده بیماری کرونا در شهرستان گچساران شده است.

اتابک اضافه کرد: عادی انگاری و بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری و تشییع جنازه‌ها هم یکی دیگر از عوامل مهم شیوع ویروس کرونا در این شهرستان شده به طوری که تعداد زیادی از افراد شرکت کننده در یکی از این مراسم‌ها به صورت دسته جمعی به کرونا مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند وضعیت رنگ بندی بیماری کرونا در شهرستان گچساران از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر خواهد یافت.


اتابک با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ نفر مشکوک به کرونا در گچساران شناسایی شده است افزود: به منظور پیشگیری از شیوع روز افزون این بیماری دراین شهرستان محدودیت‌های کرونایی در تالار‌های عروسی و دیگر اماکن محل تجمعات مردمی اعمال می‌شود.

فرماندار گچساران دامنه شیوع موج پنجم کرونا را خطرناک توصیف کرد و گفت: در صورت ابتلای یک نفر از اعضاء یک خانواده به بیماری کرونا دیگر اعضاء هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.

اتابک از اعمال محدودیت‌های کرونایی در آرمستان‌های این شهرستان هم خبر داد و اضافه کرد: به علت شدت گرما در گچساران مراسم عزا و عروسی با تجمعات گسترده در مکان‌های سربسته برگزار می‌شود که متاسفانه شرکت کنندگان در این مراسمات دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و سلامتی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.
فرماندار شهرستان گچساران از مردم این شهرستان خواست؛ از شرکت در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفر‌های غیر ضروری خود داری کنند و تا موج پنجم کرونا را با کمترین مبتلا و خسارت جانی پشت سر گذاریم.

 

نظر شما