آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۷:۵۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۴۹۹۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های در معرض خطر کرونا در کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بنا به اعلام وزارت بهداشت و درمان ۶ استان کشور به خاطر روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا استان‌های در معرض خطر کرونا اعلام شده، که یکی از این استان‌ها، استان کهگیلویه و بویراحمد است.

پرویز یزدان پناه روند افزایشی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان را خیلی سریع و نگران کننده دانست و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱ نفر بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا در بیمارستا‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری شدند و این در حالیست که تعداد بستری‌ها در روز‌ها و ماه‌های گذشته حداکثر ۵۰ نفر بوده و این افزایش تعداد مبتلایان در ۱۸ ماه گذشته بی سابقه  است.

یزدان پناه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۴۵ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۴۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۶۱ نفر کرونای قطعی و ۲۵ نفر بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مجموع بهبود یافتگان  بیماری کرونا در استان را ۵۳ هزار و ۱۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: از ۵۰۲ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۴۵ درصد موارد مثبت بودند که شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و باشت بیشترین موارد مثبت را داشتند.

یزدان پناه تعداد تست رپید در استان را ۵۲۳ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تست سریع ۲۸ درصد مثبت اعلام شده که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و چرام بوده است.

وی روند ابتلا به کرونا و شیوع این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد را سریع و بی سابقه توصیف کرد و ادامه داد: مردم استان در صورت بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی، عادی انگاری کرونا و جدی نگرفتن مصوبات ستاد کرونا، در دو هفته آینده منتظر دو رقمی شدن فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز