آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۶:۲۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۶۲۵۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به ٧٥٠ نفر خبر داد و گفت: در طی ٢٤ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه اظهار داشت:هم اکنون513 بیمار در بیمارستان های  استان بستری بوده که از این تعداد 209 بیمار مبتلای قطعی و 28 نفر  از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود:تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 53794 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد:از 175 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٤٥ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در بویراحمد است. همچنین از316 نمونه تست سریع در استان انجام شد که  26 درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بویراحمد و کهگیلویه  بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد:مشارکت مردم و اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از سفر و حضور در مکان های پرخطر باعث جلوگیری از انتشار این ویروس می شود.

وی اذعان داشت:با توجه به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای استان، خوشبختانه بخش های اورژانس، داخلی و عفونی بیمارستان نرگس از امروز بیماران پذیرای بیماران کرونایی شهرستانهای گچساران و باشت می باشد.

دکتر یزدان‌پناه با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک  و رعایت فاصله فیزیکی حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

وی افزود:با توجه به شروع پیک پنجم در سراسر کشور و ابتلای همه کشور به کرونای هندی، موارد مبتلا در استان نیز گونه هندی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: مشارکت مردم و اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از سفر و حضور در مکان های پرخطر باعث جلوگیری از انتشار این ویروس می شود.

وی از کادر بهداشتی استان، معاون بهداشتی و مدیران معاونت بهداشتی، روسای شبکه ها و پرسنل ستادی شبکه های بهداشتی برای ثبت رکورد تزریق حدود ١٠٨٠٠ واکسن در روز گذشته تشکر و قدردانی نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز