کاهش ۴۳درصدی خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۲۳۳۲۵
کاهش ۴۳درصدی خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت:نسبت به مدت مشابه پارسال کمبود بارندگی‌ها و از رده خارج شدن کشت دیم، موجب کاهش خرید تضمینی ۴۳ درصدی گندم از کشاورزان در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۳۱ هزار تن گندم  مازاد بر نیاز به طور تضمینی از کشاورزان این استان امسال خریداری شده است. 

وی بیان کرد: میزان گندم خریداری شده در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۳ هزارو ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

صداقت کیش ابراز کرد: در سال گذشته ۵۴ هزارو ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شد که امسال به دلیل خشکسالی کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: میزان مصرف ماهانه گندم در کهگیلویه و بویراحمد حدود هشت هزار تن است. 

صداقت کیش اظهار داشت: کسری گندم مورد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد از استان ‌های فارس و خوزستان تأمین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمام بهای گندم خریداری شده امسال به کشاورزان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پنج هزار تن کالای اساسی شامل برنج و شکر امسال از سوی این شرکت با نرخ مصوب دولتی بین مردم استان توزیع شد که از این میزان سه هزار تن شکر و ۲ هزار تن برنج بوده است.

صداقت کیش گفت: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم با نرخ تضمینی و رعایت موارد بهداشتی در حال انجام  می باشد و این کالاها امسال نیز به‌صورت مستمر در راستای تنظیم بازار استان از سوی غله توزیع خواهند شد.

وی اظهار کرد: برنج و شکر توزیعی با قیمتی کمتر از بازار در سطح استان عرضه می شود.

 

نظر شما