معرفی۳۰۰ نفر عشایر کهگیلویه و بویراحمد به بانک ها

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۰۸:۵۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۳۷۱۸
معرفی۳۰۰ نفر عشایر کهگیلویه و بویراحمد به بانک ها
معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ نفر از عشایر این استان برای دریافت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید علوفه به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محسن توحیدی در نشست شورای عشایر گچساران افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات یک ساله با سود ۱۰ درصد جهت خرید علوفه با معرفی عشایر به بانک های عامل پرداخت می شود.

وی بیان کرد: عشایر می توانند با دریافت این وام و خرید علوفه، دام خود را پرورش داده و پس از فروش دام، تسهیلات را بازپرداخت کنند.

توحیدی ابراز کرد: این تسهیلات بر اساس تعداد دام هر خانوار عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌ شود. 

وی اظهار داشت: درخواست می شود که خانوارهای عشایر استان هر چه سریعتر برای دریافت این تسهیلات به اداره امور عشایری شهرستان ها مراجعه و نام نویسی کنند. 

توحیدی افزود: از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ ،  به میزان ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات امسال برای جبران خشکسالی و کمک تامین علوفه به عشایر این استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از یک میلیون رأس دام سبک و سنگین سالانه هشت هزار تُن گوشت قرمز تولید می ‌کنند. 

توحیدی گفت: ۱۱ تن از سهمیه آرد عشایر گچساران قبل از سال ۹۸ کاهش یافته که متولیان امر باید اقدامات لازم را برای اصلاح این سهمیه انجام دهند.

وی افزود: مکاتبات زیادی در زمینه اصلاح سهمیه آرد عشایر این شهرستان انجام شده ولی اقدامی از سوی متولیان امر تاکنون انجام نشده است.

توحیدی اظهار داشت: سهمیه ماهانه آرد عشایر گچساران ۸۲ تن بوده که ۱۱ تن  آن به سهمیه شهر و روستا های این شهرستان اضافه شده است.

 معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت اقدامات مناسبی برای زیر ساخت های عشایری برداشته که تامین آب شرب پایدار در مناطق عشایری  حوزه شرقی گچساران بطول ۵۰ کیلومتر از مهمترین آنهاست.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۲ میلیارد برای اجرای این طرح هزینه برای تکمیل آن بیش از ۵۰ میلیارد اعتبار دیگر نیاز است که در صورت تامین در اسرع وقت تکمیل خواهد شد.

توحیدی ابراز کرد: با اجرای این طرح هشت منطقه عشایر نشین گچساران از جمله قلک کوچک و بزرگ، گچ تراب علی و امامزاده جعفر با ۱۵۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شود.

توحیدی با بیان اینکه نیرو انتظامی و سپاه عشایری تاکنون اقدامات مناسبی برای تامین امنیت عشایر انجام داده اند گفت: سرقت در حوزه عشایری این استان ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: بیش از یکهزار پنل خورشیدی در مناطق مختلف عشایری این استان  امسال توزیع شد.

توحیدی ارزش ریالی پنل ها را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همچنین با پیگیری های انجام شده بیش از یکهزارو ۱۰۰ پنل خورشیدی دیگر امسال بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: عشایر این استان ۴۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: کمبود آب آشامیدنی منطقه باباکلان با مشارکت شرکت بهره برداری نفت و گاز شهرستان و با ایجاد یک انشعاب آب رفع خواهد شد.

علی عباس سعادت پور افزود: مقدمات ایجاد یک انشعاب آب در این منطقه قبل از کوچ عشایر  باید فراهم شود تا کمبود آب برای آبگیری تانکرهای آبرسان در روستای باباکلان سبب مشکل نشود.

وی ابراز کرد: بازگشایی راه های عشایری و تامین آرد و نفت از دیگر برنامه های در دست اجرا برای رفاه حال عشایر گچساران است.

سعادت پور بیان کرد: امسال ۴۵میلیارد ریال اعتبار برای بازگشایی راه ها،بهسازی چشمه ها،سرویس های بهداشتی و زیرساخت های رفاهی مناطق عشایری این شهرستان ها پیش بینی شده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت ابراز امیدواری کرد: با جذب این اعتبار بتوان خدمات زیربنایی خوبی در مناطق عشایر این شهرستان ها انجام داد.

سعادت پور تصریح کرد: عشایر این شهرستان هم اکنون با مشکل تامین سوخت زمستانی، علوفه با مشکل مواجه هستند.

 بیش از ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار نفر در فصلی از سال در شهرستان گچساران سکونت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز