۸۰ درصد از آتش سوزیِ منابع طبیعی و مراتع کوه نیرِ در لوداب مهار شد

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۶:۳۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۴۱۲۰
۸۰ درصد از آتش سوزیِ منابع طبیعی و مراتع کوه نیرِ در لوداب مهار شد
بخشدار لوداب گفت: این آتش سوزی از دیروز آغاز شده و به دلیل وزش باد شدید شعله‌های آتش در حال پیشروی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کورش بی نیاز وسعت آتش سوزی را حدود ۳۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این آتش سوزی از منطقه سرفاریاب چرام آغاز شده و به منطقه کوه سرک،  تنگ دیوار و کوه نیر گسترش یافته است.

وی ادامه داد: از ساعت اولیه گزارش این آتش سوزی به مدیریت بحران اعلام و ۳ اکیپ امدادی به منطقه اعزام شده است.

بی نیاز بخشدار لوداب با ابراز گلایه از وجود تنها ۲ نیروی منابع طبیعی در منطقه لوداب اضافه کرد: قرارداد ۸ نیروی اداره منابع طیبعی لوداب تمدید نشده و با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد این آتش سوزی مهار شد، و وزش باد شدید و سخت گذر بودن منطقه از مهمترین دلایل کندی کنترل آتش سوزی است گفت: احتمال شعله ور شدن مجدد این آتش سوزی نیز وجود دارد.
 
کوه نیر (به زبان لری _ کُه نیر) با ارتفاع سه هزار و ۴۵۰ متر از سطح دریاهای آزاد، یکی از کوه‌های ایران واقع در رشته‌کوه زاگرس جنوبی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
کوه نیر بین دو شهرستان چرام و بویراحمد واقع شده‌ است اما به جهت قرار گرفتن قسمت اعظم این کوه در شهرستان چرام جزو سرحدات این شهرستان محسوب می‌شود.

کوه نیر مانند اکثر کوه‌های زاگرس دارای کشیدگی شمال به جنوب است و از ضلع شرقی به مناطق جخونه سادات، و از ضلع غربی به روستای شیخ هابیل، از شمال به لوداب، و از جنوب به بخش سرفاریاب (روستاهای پاده، پشت چندار و پشته زیلایی) منتهی می‌شود.
 
استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز