کلاهبرداری ۱۳۲ میلیون تومانی با آگهی جعلی در شیپور

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۰۸:۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۴۲۰۵
کلاهبرداری ۱۳۲ میلیون تومانی با آگهی جعلی در شیپور
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی جعلی در سایت شیپور 132 میلیون تومان از یک خریدار تراکتور کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سرهنگ روح الله شهبازی‌پور، رئیس پلیس فتا این استان در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس، مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد و سیصدوبیست میلیون ریال از طریق سایت شیپور شده بود که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام  انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت شیپور آگهی فروش تراکتور را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ یک میلیارد و سیصدوبیست میلیون ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی فرد کلاهبردار واریزکرده و پس از پرداخت پول با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است.

این مقام مسئول افزود: با انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ شهبازی‌پور بیان کرد: متهم پرونده دربازجویی‌های اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود،بیان داشت که با درج آگهی جعلی فروش تراکتور در سایت شیپور از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی به هموطنان هشدار داد: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنید و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید وفروش‌ها را به‌ صورت حضوری انجام دهید و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما