تشکیل دپارتمان گیاهان دارویی کشور در کهگیلویه و بویراحمد/مهارت‌آموزی به کاهش بیکاری کمک می‌کند

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۴:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۳۵۰۴۷
تشکیل دپارتمان گیاهان دارویی کشور در کهگیلویه و بویراحمد/مهارت‌آموزی به کاهش بیکاری کمک می‌کند
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت خوب استان در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: تشکیل دپارتمان گیاهان دارویی کشور در استان رویداد بزرگ و مهمی برای استان به شمار می‌رود که نتیجه تلاش استاندار این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید حشمت‌ الله صمیمی‌دوست در نشست شورای مهارت، اشتغال را مهمترین چالش کشور و استان دانست و گفت: مهارت‌آموزی به کاهش آمار بیکاری در استان کمک می‌کند و اشتغال بدون مهارت ممکن نیست.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر به دنبال تولید ثروت و کاهش فقر هستیم باید به مهارت توجه کنیم، افزود: فنی و حرفه‌ای به عنوان یک سازمان تخصصی وظیفه مهمی به آن واگذار شده است.

وی به برنامه دولت سیزدهم برای ایجاد یک میلیون واحد مسکونی در سال اشاره و عنوان کرد: نیاز است کارگران مهارت‌های لازم را در این خصوص بیاموزند که پیشنهاد می‌کنیم انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان در این خصوص فعالتر شوند.

صمیمی‌دوست خواستار تعامل بیشتر میان حوزه روستایی و فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: افرادی که گواهی مهارت کسب می‌کنند در  اولویت اشتغال و تسهیلات قرار بگیرند.

 

نظر شما