بهره‌مندی ۳۵۳۰ مددجویان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۴:۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۵۰۵۲
بهره‌مندی ۳۵۳۰ مددجویان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3530 نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ قباد مبشری گفت: یکی از اولویت‌های کاری این نهاد ترویج کارآفرینی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌منظور توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3530 نفر از مددجویان این نهاد بااعتبار بیش از 220 میلیون تومان از دوره‌های آموزشی پایدارسازی توسعه طرح‌ها، آموزش کارآفرینی، حرفه‌آموزی دانش آموزان، کاریابی و مهارت‌آموزی بهره‌مند شدند.

مبشری نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به‌عنوان گامی مهم در توانمندسازی مددجویان عنوان و اظهار کرد: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان، اشتغال است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ساز اشتغال پایدار مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار، به استقلال اقتصادی مددجویان و خروج تدریجی آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد کمک می‌کند، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان فرد را برای بازار کار آماده کند و بر همین اساس ارائه دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مبشری به‌کارگیری مددجویان از طریق مراکز کاریابی را یکی از برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد بیان کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون263 نفر از مددجویان این نهاد بااعتبار 550 میلیون تومان از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کارشده‌اند.

نظر شما