کمبود شدید فضای آموزشی چالش جدی در شهرستان بویراحمد است

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۶۵۸۴
کمبود شدید فضای آموزشی چالش جدی در شهرستان بویراحمد است
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت: با وجود اینکه ۴۰ درصد از دانش آموزان استان معادل ۷۰ هزار نفر، در این شهرستان تحصیل می کنند، کمبود شدید فضای آموزشی به چالشی اساسی برای آموزش و پرورش تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ کوروش دلشاد در نشست با خبرنگاران ابراز داشت: برای نمونه ۴۳ فضای آموزشی استیجاری درون شهرستان بویراحمد وجود دارد که باید به جای آن ها ۴۳ مدرسه دولتی ساخته شود.

وی افزود: در این شهرستان نسبت به جمعیت دانش آموزی نیاز سنجی صورت نگرفته است و هم شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن مشکلات زیادی در این زمینه دارند.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد تصریح کرد: مناطقی همچون سرآبتاوه با ۱۶ هزار نفر جمعیت، مهریان، بلهزار، مزدک، سروک، تل خسرو، نجف آباد با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

دلشاد تاکید کرد: کل فضاهای آموزشی بویراحمد ۴۵۹ مورد است که ۱۱۵ مورد تخریبی، ۴۰ دستگاه کانکس، ۴۳ استیجاری، ۱۲۵ مورد نوساز و دیگر موارد هستند.

وی با اشاره به الگوهای سه گانه برگزاری کلاس های درس در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: ملاک آموزش و پرورش در این رابطه حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان همراه با تعلیم و تربیت با کیفیت است.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد ابراز داشت: می طلبد اولیای دانش آموزان در این شرایط حساس مشارکت و همدلی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.

دلشاد بیان کرد: سال گذشته روش آموزش آنلاین، مشکلات عدیده ای برای آموزش ایجاد کرد و سبب افت تحصیلی آشکار و نهان دانش آموزان شد.

وی بیان کرد: فعالیت کم بدنی و کم تحرکی، تغییر در سبک زندگی، تاخیر در روند جامعه پذیری دانش آموزان، از جمله تاثیرات و پیامد های سوء روش غیر حضوری و انلاین بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد تاکید کرد: مدرسه به عنوان مرحله ای حساس از زندگی دانش آموز بوده و شکل گیری شخصیت فرد در مدرسه است.

دلشاد گفت: مدارس صرفا کارکرد آموزشی ندارد و علاوه بر آن به عنوان کانون تربیت است و در مجموع تعلیم و تربیت یک کانون چند جانبه است. 

وی افزود: تعداد مدارس غیر انتفاعی استان ۷۵ مدرسه است که ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در ان ها مشغول تحصیل بوده اند که معادل ۱۸ درصد دانش آموزان شهرستان بویراحمد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز