مجهز شدن محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد به وسایل حفاظتی

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۴:۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۷۲۶۶
مجهز شدن محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد به وسایل حفاظتی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از مجهز شدن محیط بانان به وسایل روز حفاظتی خبر داد و گفت: ۱۶ قلم تجهیزات حفاظتی بین ۸۲ محیط بان سراسر این استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید اسدالله هاشمی افزود: با توجه به وسعت استان و وجود توپوگرافی های خاص عمدتا کوهستانی و پراکندگی بسیار زیاد مناطق و از طرفی وجود تنوع اقلیم و حیات وحش از شمال تا جنوب برنامه های متنوع و سطح بندی شده ای نظیر گشت، کنترل و مراقبت از حیات وحش و طبیعت را دستور کار خود قرار داده ایم.

وی اظهار کرد: در مسیر ارائه خدمات بهتر تجهیزات بروز و تخصصی از ضروریات محسوب می شد که مورد توجه سازمان و این اداره کل قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تجهیزات عمدتا انفرادی و مختص ماموریت های روزانه و شبانه است. 

 هاشمی عنوان کرد: هدف از تجهیز محیط بانان افزایش قدرت دفاعی آنان در زمان رو به رو شدن با افراد سودجو و قانون شکن است.

وی بیان کرد: گستردگی مناطق، توپوگرافی های خاص کوهستانی و وجود تنوع اقلیم و حیات وحش، به روز شدن تجهیزات محیط بانان را ضروری کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اکنون هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

به گزارش برنا؛این استان همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز