کهگیلویه و بویراحمد سراسر ماتم و عزا در سوگواری رحلت پیامبر اسلام (ص)

۱۴۰۰/۰۷/۱۳ - ۱۲:۳۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۲۷۶۲
کهگیلویه و بویراحمد سراسر ماتم و عزا در سوگواری رحلت پیامبر اسلام (ص)
کهگیلویه و بویراحمد در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه سید اکبرش امام حسن مجتبی (ع) سراسر عزا و ماتم است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مناسبت فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در استان دیشب و امروز در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم عزاداری برگزار شد.

در این مراسم مردم ولایی در قالب هیات‌های عزاداری با حضور در مساجد، تکایا، بقعه امامزادگان و میدان‌های مرکزی شهرها، بخش‌ها و روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد در غم رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بر سر و سینه زدند.

در این مراسم سخنرانان نیز به ذکر مصائب اهل بیت (ع) پرداختند و برخی از مردم ولایتمدار این استان با گستردن سفره‌های نذری ارادت خود را به مقام شامخ نبوی و علوی ابراز کردند.

برپایی مجالس عزاداری و سوگواری در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و عرض ارادت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) در برخی مناطق از جمله شهر یاسوج ادامه دارد.

بیست و هشتم صفر سالروز رحلت حضرت محمدبن عبدالله (ص) است پیامبر اکرم است، این روز همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نخستین فرزند امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها نیز است که بنا به روایت شیعه و اهل سنت، شبیه‌ترین انسان‌ها به رسول خدا (ص) بودند.

 

نظر شما