۱۸ جایگاه سوخت در استان تمدید تاییدیه استاندارد ندارند/پلمپ ۱۵ واحد تولیدی شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۱:۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۶۲۲۹
۱۸ جایگاه سوخت در استان تمدید تاییدیه استاندارد ندارند/پلمپ ۱۵ واحد تولیدی شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کم فروشی سوخت در استان صحت ندارد گفت: 18 جایگاه سوخت در استان تمدید تاییدیه استاندارد ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ بهمن رحمتی در نشست خبری  با خبرنگاران به مناسبت هفته استاندارد اظهار داشت: هر ساله هفته ملی استاندار از تاریخ ۱۷ الی ۲۳ مهرماه به عنوان هفته ملی استاندارد نام گذاری شده است و امروز به نام استاندارد مسئولتی اجتماعی و خیر همگانی نام گذاری شده است و چشم اندازی بهتر برای آینده ای بهتر است.

رحمتی به برگزاری نکوداشت روز جهانی استاندار در سراسر جهان و همچنین ایجاد پوستر جهانی استاندار اشاره داشت و افزود: چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر شعار جهانی استاندار است.

وی ادامه داد: استاندارد زمینه ساز اعتماد مردم برای تولید ملی است، وظیفه ما حمایت از تولیدات محصولات با کیفیت ایرانی برای جلوگیری از محصولات بی کیفیت خارجی است.

رحمتی به تعریف فعالیت ها استاندارد در سطح استان اشاره داشت و گفت: اداره کل استاندار در سه سال اخیر به عنوان دستگاه برتر در سطح استان و در سطح ملی جز استان های برتر هستیم.

مدیر کل استاندارد به تدوین ، تجدید نظر و بازنگری ملی ۱۵۱ مورد گام برداشتیم، گفت: مبنای آزمایشگاه های همکاری استفاده از استانداردهای تدوین شده توسط سازمان ملی استاندارد است.

وی به ۱۷ هزار ۶۰۰ ساعت آموزش مدیریت کنترل کیفیت، کارشناسان استاندار‌د، آموزش برون سازمانی اشاره داشت و افزود: از ظرفیت های افراد در بحث تاثیر گذاری در حوزه آموزش استفاده شد  این صنف شامل اصناف، اساتید دانشگاهی است.

رحمتی به ۸۰ فقره پروانه استاندارد به صورت اجباری اشاره کرد و اینکه  ۳۷ مورد تمدید پروانه استاندار و ۴۳ مورد صدور پروانه های جدید است، گفت:  هر زمان همکاران در بازرسی ها متوجه عبور از استاندار شوند خط تولیدی پلمپ خواهند شد.

رحمتی تصریح کرد: خط تولیدی که غیر استاندار پلمپ کند متوقف خواهد شد تا آن خط تولیدی به مرحله استاندارد برسد و وظیفه حمایت از واحد تولیدی و واحد‌‌ مصرف کننده را داریم.

مدیر کل استاندارد به ۱۰۱۵ مورد بازرسی فنی که ۸۰۰ نمونه کالا نمونه برداری شده و آزمون آن در استان انجام گرفت و بالغ بر ۳۰۰ مورد کالای غیر استاندار از سطح باز کشف و شناسایی و جمع آوری شد، اشاره کرد و گفت: کنترل بازار توسط شرکت های تایید صلاحیت شده استان توسط طرح طاها به نام طرح هماهنگ استاندارد از کالا های دارای علامت استاندارد موجود در بازار بازرسی و کنترل خواهد شد و درصورت هر گونه مغایرت با موضوعات استاندارد اقدامات قانونی را خواهیم داشت.

این مسئول به توقیف کالاهای غیر استاندارد در بازار اشاره کرد و گفت: با استفاده از سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ برای آگاهی از اصالت استاندارد کالا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به کالای غیر استاندار در چرام کهگیلویه اشاره کرد و ادامه داد: صدور گواهی نامه های ایمنی نصب شده در ساختمان ها از دیگر اقدامات است و صدور پایانه های اسانسور توسط شهرداری ها منوط به تایید سازمان استاندارد است.

این مسئول به صدور ۶۶ گواهی نامه ایمنی آسانسور در ساختمان استان اشاره کرد و افزود: شهرستان گچساران برای پایان کارهای آسانسور  خود در هیچ زمانی از سازمان استاندارد استعلامی نداشته‌اند در این راستا با دادستان شهرستان در صورت بروز هر گونه اتفاق و مسئولیت آن با عوامل مربوطه مکاتبه شده است.  

وی به بازرسی از تجهیزات شهربازی ها و زمین های بازی کودکان اشاره داشت و گفت: در ماه های اخیر به دلیل شرایط کرونا شهرهای بازی ها استفاده چندانی از آنها نشده است و در هر کجا فعالیتی صورت گرفته است بازرسی داشتیم که در این راستا ۸۶ مورد بازرسی صورت گرفت و نسبت به تاییدیه استاندارد اقدام کردند

رحمتی به غیر استاندارد بودن وسایل بازی و پارک ها در سطح استان اشاره داشت و اینکه از مبادی قانون برای جلوگیری از هرگونه خسارت خواهیم داشت و افزود: تراوزها و‌ وزن ها به صورت سالانه مورد کنترل قرار دادن که ۳۰۰۰ آزمون مورد سنجش عمومی قرار گرفته است، از طرفی سنجش جایگاه های سوخت مایع به صورت فصلی و سالانه ۴ مرتبه مورد سنجش قرار می گیرد در این راستا در بحث کمیت و کیفیت مشکلی وجود نداشته است زیرا با پلمپ این واحدها به گونه ای صورت می گیرد که فقط توسط اداره استاندارد بازگشایی خواهد شد.

وی به استاندارد سازی ۲۸ جایگاه سی آن جی اشاره داشت و اظهار کرد: تاییدیه های ایمنی جایگاه ها  سالانه هستند و در صورت بروز هر گونه مشکل اقدامات قانونی خود را خواهیم داشت هر چند برای موارد قانونی که سبب خسارات جبران ناپذیر شود تعارفی نخواهیم داشت.

وی افزود:  طی ۶ ماه گذشته تاکنون ۱۵ واحد تولیدی شن و ماسه در استان پلمب شده اند.

مدیر کل استاندارد استان به جرم بودن ممانعت از سنجش های استاندار اشاره کرد و گفت: ۶۹ مدیریت کنترل کیفیت صادر شده است که بالغ بر ۲۶۰ مدیریت کنترل کیفیت وجود دارد.

وی به فعالیت ۲۸ جایگاه سی آن جی از ۳۰ جایگاه اشاره و گفت: از ۲۸ جایگاه ، ۱۰ جایگاه تاییده استاندار دریافت کردند و مابقی تاییدیه دارند اما تمدید تاییدیه ندارند.

رحمتی به فرهنگ سازی استاندار و جلب اعتماد عمومی برای استاندارد اشاره داشت و گفت : در بحث استاندارد مچ گیری مطرح نیست بلکه آموزش و فرهنگ سازی و بیان موضوعات قانونی در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: ۱۱۰ مورد معرفی به مراجع قضایی صورت گرفت در بازرسی ها برخی برخورد ها توسط واحد های تولیدی مشاهده شد در این راستا صدور احکامی مانند جریمه و حتی زندان لحاظ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز